1. خانه
  2. اخبار
  3. عکس‌های “مظلومیت در غزه” در موزه فلسطین رونمایی شد

عکس‌های “مظلومیت در غزه” در موزه فلسطین رونمایی شد

به گزارش خبرنگار مهر، نمایشگاه عکس "مظلومیت در غزه" عصر امروز با حضور علی زارعی نجف دری مشاور رئیس جمهوری، علی‌اکبر اشعری رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی، سردار مسعود جزایری معاون فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح، مجید رجبی‌معمار مدیر شبکه تهران و داود عامری دبیر مجمع صلح اسلامی در موزه هنرهای معاصر فلسطین افتتاح شد.

در ابتدای مراسم عامری با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب گفت: در سی‌امین سال انقلاب شاهد پیروزی اثربخش چهره مقاومت مردم غزه هستیم. مردمی که از همه جوانب در محاصره بودند و به مدد توکل بر خدا پیروزی را برای تاریخ بشریت خلق کردند. این نمایشگاه خواسته بخشی کوچک از این جلوه را به نمایش بگذارد و چهره دژخیمان صهیونیست را به جهان بازشناساند.

وی افزود: برای هنرمندان ایرانی این امکان میسر نبود تا در غزه بتوانند به ثبت وقایع بپردازند. اما بودند چشم‌های بیداری که این مقاومت را به تصویر کشیدند تا اذهان بیدار جهانیان را متوجه غزه کنند. آثار این نمایشگاه با تلاش هنرمندان عکاس ایرانی از میان ۶۰۰۰ عکس انتخاب شد. ما ۳۰۰ عکس را در قالب مولتی‌مدیا عرضه کردیم و ۴۲ عکس در موزه فلسطین به نمایش درآمد.

دبیر مجمع صلح اسلامی ادامه داد: بخشی از این آثار در تبریز نیز به نمایش درآمده و از هفته آینده نیز بخش دیگری از این آثار در فرهنگسرای پایداری به نمایش درخواهد آمد. ما این امکان را داریم این آثار را در استان‌های مختلف عرضه کنیم و تا پایان سال عکس‌های مظلومیت غزه در ۳۰ کشور به نمایش درخواهد آمد.

زارعی نجف دری نیز در ادامه این مراسم گفت: در آستانه دهه چهارم انقلاب نوع برخورد استکبار با اسلام شفافتر و گویاتر شده است. فلسطین امروز خط مقدم جهان اسلام است و بر ماست که در این خط موضع حمایتی داشته باشیم. این نمایشگاه می‌تواند پیام مقاومت فلسطین را برای جهانیان بازگو و تکثیر کند تا شاهد استمرار پیام این حرکت در جهان اسلام باشیم.

وی افزود: فلسطین و غزه امروز باعث وحدت تشیع و تسنن شده و برخورد رهبر بزرگ انقلاب با پیروزی مقاومت لبنان و مقاومت غزه این امر را بیشتر نمایان کرد. به نظرم پیامی که امروز فاجعه غزه برای جهانیان به ارمغان آورده این ظرفیت را دارد که سال‌ها برای جهانیان مرور شود.

سردار جزایری نیز در این مراسم با اشاره به نقش رسانه‌ها در پیروزی مقاومت غزه گفت: جنایات رژیم صهیونیست سال‌هاست ادامه دارد اما نحوه انعکاس جنایات غزه توسط رسانه‌های جهان بی‌سابقه بود. رسانه‌‌ها برخلاف جهت تدوین شده عملیات‌های روانی رژیم صهیونیستی با نشان دادن چهره واقعی رژیم اشغالگر و مظلومیت مردم غزه پیروز این رویداد بودند.

رجبی‌معمار نیز در این مراسم گفت: تحول جدی رسانه‌ای در حمله صهیونیست‌ها اتفاقی مهم بود که توسط رسانه‌های جهان اسلام، دنیا و صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران شکل گرفت. خالد مشعل در دیدار با رئیس سازمان صدا و سیما نیز بر این موضوع تاکید و از حمایت شبکه العالم و پرس در انعکاس اخبار غزه تشکر کرد.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران نقش اساسی در پیروزی مردم فلسطین دارد زیرا اگر انقلاب اسلامی نبود امروز باید نام فلسطین را فقط در کتاب‌های تاریخ پیدا می‌کردیم. اما در حال حاضر در سراشیبی افتادن رژیم صهیونیستی را حس می‌کنیم و امروز صهیونیست‌ها باید به فکر بازگشت به سرزمین‌های خود باشند.

نمایشگاه عکس "مظلومیت در غزه" به همت مجمع جهانی صلح اسلامی تا ۲۰ بهمن‌ماه در موزه هنرهای معاصر فلسطین میزبان علاقمندان است.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست