عنوان نمایشگاه:

نمایشگاه عکس طهران ۸۶

نوع نمایشگاه : گروهی
تعداد قطعه : 120
در قالب عکس های: رنگی

نمایشگاه عکس طهران ۸۶

قاب نخست :

در تمامی پژوهش ها بخشی که قضاوت را از هر گونه حدس و گمان دور می کند و به یقین می رساند عکس است. که علاوه بر بعد فنی و هنری ، آن را به عنوان سندی دیداری از آنچه بوده و هست به شمار می آورد .
یکی از وظایف موزه در رابطه با عکاسی تهیه و جمع آوری مستندات تصویری است که در این راستا به مناسبت (یکصدمین سال تصویب قانون بلدیه ) در بهار سال ۱۳۸۵ طرح اولیه مسابقه ای با عنوان عکاسی از تهران در جلسه ای با حضور اسماعیل عباسی ، سید محسن هاشمی و مژگان طریقی با هدف مستند سازی مجموعه فرایند های زندگی در شهر اعم از کار، آمد و شد ، فراغت و معماری …. شکل گرفت تا با چاپ کتاب و برگزاری نمایشگاهی با عنوان تهران ۸۶ بتواند در سالهای آینده مرجعی باشد معتبر برای ارجاء به نحوه زندگی و معیشت در تهران.
در اسفند ماه ۱۳۸۵ طرح تصویب و در بهار ۱۳۸۶ اولین فراخوان در مجله عکس منتشر شد .
تا ۲۰ آذر ۱۳۸۶پایان مدت مسابقه تعداد ۲۶۱۱ قطعه عکس رنگی و سیاه و سفید به دبیرخانه موزه ارسال شد . در۲۵ آذر جلسه داوری با حضور داوران : اسماعیل عباسی ، سعید صادقی ، محمد ستاری ، سید محسن هاشمی و مژگان طریقی برگزار گردید.
هیئت داوران از بین آثار رسیده تعداد ۱۵۰ قطعه عکس انتخاب کرده و با توجه به کیفیت بالای عکس های ارسالی تصمیم گرفتند نمایشگاهی جنبی نیز ازعکس هائی که از نظر فنی و هنری از درجه بالائی برخوردار بودند ولی با موضوع مسابقه ارتباط مستقیم نداشتند نیز برگزار نمایند که تعداد ۴۷ قطعه عکس انتخاب و درموزه عکسخانه شهر به نمایش گذاشته خواهد شد.

مژگان طریقی
مدیر موزه عکسخانه شهر

داوران :

اسماعیل عباسی ، سعید صادقی ، محمد ستاری ، سید محسن هاشمی و مژگان طریقی

مطالب مرتبط با این نگارخانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست