1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. فراخوان گردآوری عکسِ کتاب «شهدای جنگ تحمیلی»

فراخوان گردآوری عکسِ کتاب «شهدای جنگ تحمیلی»

 انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از تمامی عکاسان خواست به منظور انتشار کتاب «شهدای جنگ تحمیلی» آثار خود را با همین موضوع به دبیرخانه ارسال کنند.  
به گزارش حیات ،انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در نظر دارند، در ادامه انتشار کتب موضوعی مرتبط با دفاع مقدس، آثار عکاسی با موضوع شهدای جنگ تحمیلی را جمع آوری و پس از انتخاب و کارشناسی در قالب کتاب و برگزاری نمایشگاه و تولید اقلام تبلیغی ارائه کند.
در این فراخوان آثاری مدنظر قرار گرفته است که با نگاهی خلاق به تمامی زوایای پیدا و پنهان موضوع فراخوان از لحظات آغازین جنگ تحمیلی تاکنون، بیانگر جلوه‌های موجود در این واقعه و حضور عاطفی مردم در این صحنه باشد.
موضوع این فراخوان مضامین و عناوینی چون؛ لحظات شهادت، جمع آوری و انتقال پیکر شهدا (در مناطق عملیاتی، موشک­باران مناطق مسکونی و…)،ارتباط حسی رزمندگان با شهدا،رخدادهای مربوط به ستاد معراج الشهداء،تفحص پیکر مفقودین و زندگی تفحص‌گران و ارتباط حسی آنان با شهیدان، تبادل پیکر شهدا با اجساد نظامیان عراقی،حرکت کاروان شهدا در شهرها،ارتباط حسی و عاطفی خانواده‌ها با شهدا و توجه به باور زنده بودن آنان در خانواده، توجه به حضور تصاویر شهدا در شهرها، خیابان‌ها، میادین،بزرگراه‌ها و سایر اماکن عمومی،تشییع و خاکسپاری پیکر شهدا در شهرها و روستاهای کشور و برگزاری مراسم و آئین خاص بومی و محلی،فضای عمومی، معماری، غبارروبی، نوع آرایش و تزئین مقبره شهیدان و مزارهای شهدای گمنام در تمامی نقاط کشور و تمامی موضوعاتی که به صورت مستقیم و غیر مستقیم به این موضوع مربوط می‌شود را در بر می‌گیرد.
مجتبی کوچکی دبیر این پروژه است و علی اصغر داود آبادی،فرهاد سلیمانی،اسماعیل عباسی،محمود کلاری و فرزاد هاشمی انتخاب آثار را برعهده دارند.
شرکت تمامی عکاسان آماتور و حرفه‌ای در این حرکت فرهنگی آزاد است و هر عکاس می‌تواند حداکثر ۳۰ قطعه تک عکس و ۳ مجموعه عکس (هر مجموعه حداکثر ۷ قطعه) ارسال کند و در صورت موافقت عکاس هیأت انتخاب مجاز است در شرایط خاص تک عکس‌هایی از میان مجموعه‌ها انتخاب کند.
آثار ارسالی می‌تواند رنگی،سیاه و سفید، آنالوگ و یا دیجیتال باشد و اندازه عکس‌ها باید حداقل دارای عرض ۱۳ سانتی‌متر و آثار دیجیتالی نیز حداقل دارای عرض ۱۳ سانتی متر با وضوح DPI 72 و پسوند JPG باشند.
عکس‌های ارسالی باید مستند بوده و در آنها از هرگونه دستکاری و یا حک و اصلاح که جنبه اسنادی عکس را مخدوش کند، پرهیز شود.
برگزارکننده بابت هر فریم عکس انتخاب شده مبلغ ۵۰۰/۰۰۰ ریال به صاحب اثر به عنوان حق‌التألیف پرداخت می‌کند.
همچنین کلیه آثار می‌تواند تا پایان ۲۰ تیرماه ۱۳۸۷ تولید شده باشد و هیچ گونه محدودیت زمانی ندارند.
بر اساس این فراخوان،‌ آخرین مهلت ارسال آثار ۲۰ تیـــــرمــاه ۱۳۸۷ اعلام شده و اوایل مردادماه نیز آثار ارسالی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
علاقه‌مندان برای شرکت در این حرکت فرهنگی می‌توانند آثار خود را به نشانی دبیرخانه واقع در تهران ـ خیابان سهروردی شمالی ـ خیابان هویزه غربی ـ شماره ۱۲۲ ارسال کنند.

پیشین
سومین جشنواره عکس فیروزه در تبریز برگزار خواهد شد
پسین
نگارخانه چیلیک میزبان « دومین جشنواره عکس گرانتر از طلا »

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست