1. خانه
  2. اخبار
  3. قدیمی ترین عکاس ایران: قدردانی پس از مرگ بیهوده است

قدیمی ترین عکاس ایران: قدردانی پس از مرگ بیهوده است

خبرگزاری موج – گروه اقتصاد فرهنگ
قدیمی ترین عکاس ایران گفت: زندگی این است تا زمانی که زنده هستیم هیچ ارزشی برای مان قائل نیستند و در زمان پس از مرگ مان تازه به یاد می افتند که چنین کسی هم وجود داشته است.


اسماعیل زرافشان در بازدید از غرفه خبرگزاری موج با بیان این مطلب اظهار داشت: امروز دیگر هنر عکاسی با روزهای گذشته فرق کرده که البته هنر عکاسی رشد پیدا کرده است.

وی افزود: موافق مدرن نیستم به هرحال باید با تکنولو‍ژی کنار آمد و پیش رفت در غیراین صورت طرد خواهیم شد.
این عکاس تصریح کرد: امروزه عکاسان به راحتی در حوزه عکاسی خبری فعالیت می کنند چرا که دوربین های دیجیتالی کار آن ها را راحت تر کرده است و در روزگاران قدیم کسی جرأت برداشتن دوربین و عکاسی کردن را نمی کرد اما درحال حاضر یک کودک ۸ ساله را می بینی که با دوربین بیست میلیون تومانی عکاسی می کند.

وی عنوان کرد: متأسفانه مسولان فرهنگی ما از حوزه عکاسی و عکاسان قدیمی حمایتی نمی کنند چرا که در حال حاضر برای تجهیز دوربین خود دچار مشکل هستم و هیچ سازمانی حاضر به تأمین امکانات و تجهیزات برای ما نیست.
زرافشان اظهار داشت: نامگذاری روز عکاس در ۱۵ آذر به نوعی هویت دادن و قدردانی از زحمات آن هاست و باید روزی به نام روز عکاسی در تاریخ ثبت شود.

وی افزود: قدردانی از زحمات عکاسان پس از مرگ هیچ فایده ای ندارد الان که نیاز به توجه و حمایت مسوولان دارم باید چاره ای اندیشیده شود.
این عکاس تأکید کرد: در گذشته عکاسان از طریق تجربه پله های ترقی را بالا می رفتند و فکر می کنم این مسأله ارزش بیشتری داشت اما امروز هیچ حرف و حدیثی از تجربه نیست

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست