1. خانه
  2. اخبار
  3. نمایشگاه تجلیل از پرتوی ، عکاس لحظات ناب انقلاب برپا می شود

نمایشگاه تجلیل از پرتوی ، عکاس لحظات ناب انقلاب برپا می شود

در حرکتی خودجوش، عکاسان کشورمان نمایشگاهی را در حمایت از عکاس تاثیرگذار انقلاب اسلامی، حسین پرتوی برپا می کنند.
محمدحسین حیدری، سرپرست انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس گفت: پرتوی برای ثبت عکس بیعت همافران با امام خمینی(ره) در خفقان ستمشاهی خطرات بسیاری را به جان خرید. اما با چاپ آن عکس در روزنامه کیهان به دستور امام(ره)، نقش مهمی را در پیشبرد انقلاب ایفا نمود.
وی با بیان این که انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس بر حسب وظیفه ای که بر دوش دارد نمایشگاه عکس و بزرگداشت او را برگزار می کند افزود: عکاسان بسیاری از سراسر کشور، برای شرکت در این نمایشگاه اعلام آمادگی کرده اند.
داریوش عسگری دبیر و مسئول نمایشگاه «تجلیل از عکاس لحظات ناب انقلاب» نیز در این نشست گفت: عبدالحسین پرتوی عکاسی منحصر به فرد است که عکس هایی به یادماندنی را خلق کرده است، اما متاسفانه این روزها از وضعیت جسمی نامناسبی برخوردار است و آن طور که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفته است و مثل همیشه عکاسان مظلوم واقع شده است.
وی افزود: به همین منظور هم انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس با حضور افرادی که دغدغه حسین پرتوی و آثار او را دارند در این نمایشگاه هزینه فروش آثار آن را به نفع این عکاس اختصاص می دهند.
عسگری با اشاره به اهداف برپایی این نمایشگاه، یادآور شد: تمامی عکاسان متقاضی می توانند سه عکس مناسب با اهداف نمایشگاه را برای ارائه و فروش به دبیرخانه انجمن ارائه دهند تا از میان آنها یک تا سه عکس برای حضور در نمایشگاه و فروش عرضه شود و با این حرکت خودجوش به انسجام و اتحاد عکاسان برای حل مشکلات همکاری هم صنف بپردازیم.
وی در ادامه درباره زمان و مکان برگزاری این نمایشگاه اظهار داشت: طی فراخوانی که بین جامعه عکاسان منتشر کردیم، تمام عکاسان برای حضور اعلام آمادگی کرده اند و دبیرخانه نمایشگاه هم چند فضا را برای برگزاری نمایشگاه کاندید کرده است ولی به دلیل ترافیک برنامه گالری های تهران، منتظر انتخاب مکان و زمان قطعی برپایی آن هستیم.
گفتنی است، حسین پرتوی، عکاس بازنشسته روزنامه کیهان که خالق عکس های مهمی چون بیعت همافران با امام راحل، بسته شدن فرودگاه مهرآباد به دستور بختیار، ورود امام خمینی(ره) در ۱۲ بهمن به کشور و حوادث مهمی دیگر از انقلاب است اکنون در بستر بیماری به سر می برد.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست