1. خانه
  2. اخبار
  3. نمایشگاه عکس ایرنا به مناسبت هفته دفاع مقدس گشایش یافت

نمایشگاه عکس ایرنا به مناسبت هفته دفاع مقدس گشایش یافت

نمایشگاه عکس عکاسان خبرگزاری جمهوری اسلامی ( ایرنا ) به مناسبت هفته دفاع مقدس با عنوان السابقون با همکاری انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس و فرهنگسرای پایداری درمحل موزه هنرهای معاصر فلسطین یکشنبه شب گشایش یافت به گزارش ایرنا، این نمایشگاه که حدود پنجاه عکس ازعکاسان دفاع مقدس ایرنا در آن به نمایش گذاشته شده است، حاصل تلاش‌ها و فداکاری‌های عکاسانی چون شهید داریوش گودرزی کیا، جاوید الاثر کاظم اخوان، سیف الله صمدیان، علی فریدونی، امیرعلی جوادیان، احمد ناطقی، محمد رازدشت، عربعلی هاشمی، مجید کریمیان و محمود ظهیرالدینی است.

ظهیرالدینی سرپرست اداره عکاسی ایرنا در این مراسم، از این نمایشگاه به عنوان بخش کوچکی از تلاش عکاسان ایرنا در هشت سال دفاع مقدس یاد کرد و گفت که خالقان این آثار تنها توانسته‌اند گوشه‌ای از حماسه بزرگ دفاع مقدس را نشان دهند.

وی افزود: این آثارهدیه‌ای ناچیز است به ملتی که در کوران جنگ با حمایت های مداوم خود رزمندگان را جان می‌بخشیدند.

ظهیرالدینی برحفظ این آثار ارزشمند به عنوان مستندات تصویری حماسه بزرگ دفاع مقدس تاکید کرد.

در مراسم گشایش این نمایشگاه که تا تاریخ ‪۱۵‬مهرماه ‪ ۸۷‬همه روزه از ساعت ده صبح لغایت ‪ ۱۶‬در محل موزه هنرهای معاصر فلسطین واقع در میدان فلسطین خیابان شهید برادران مظفر دایر می‌باشد ، یاسر مرادی مدیرکل اخبار داخلی ایرنا، شماری از استادان دانشگاه‌های تهران، هنرمندان کشور و عکاسان جبهه و جنگ حضور داشتند.

فرهاد سلیمانی استاد دانشگاه تهران در این مراسم گفت: اگرعکاسی و عکاسان نبودند بخش عظیمی از واقعیات و حوادث دفاع مقدس و مظلومیت‌های ملت ایران در رویارویی با بعثیون صدامی به فراموشی سپرده می‌شد.

وی، عکاسان را تاریخ نگاران مصوردوران دفاع مقدس خواند و افزود: عکاسی دفاع مقدس در واقع شناسنامه‌ای است که توانسته حوادث این دفاع را بدون واسطه به ملت شریف ایران و جهانیان نشان دهد.

صادقی تصریح کرد: عکاس دفاع مقدس قبل از سرباز در سنگر بود و به دنبال ایستایی نبود بلکه به دنبال نفس‌های درگیر در جنگ بود و امروز رزمندگان با وجود این عکس‌ها همیشه زنده هستند.

وی ، کاظم اخوان و داریوش گودرزی کیا عکاسان ایرنا را از دلیرترین و شجاع ترین عکاسان کشور خواند که در تمامی صحنه‌های دفاع مقدس به ثبت وقایع می پرداختند و در کنار آن‌باره‌ها برای نجات جان رزمندگان و عکاسان جان خود را به خطر انداختند.

سیدعباس میرهاشمی مدیرعامل بنیاد روایت نیز در این مراسم گفت: عکاسان دفاع مقدس شجاع‌ترین قشرهنری درهشت سال جنگ تحمیلی بودند و در لحظاتی که همه برای حفظ جان به سنگر پناه می‌بردند عکاسان ایستاده به ثبت وقایع و فداکاری‌های رزمندگان می‌پرداختند و برای انتقال حس در تصویر درهمه صحنه های پرخطر حضور داشتند وبه همین دلیل است که این تصاویر دائمی و ماندگار است . و به راستی تلاش عکاسان از افتخارات دوران دفاع مقدس است.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست