1. خانه
  2. اخبار
  3. نمایشگاه عکس برنده جایزه ورلد پرس در تهران

نمایشگاه عکس برنده جایزه ورلد پرس در تهران

نمایشگاه عکس برنده جایزه ورلد پرس در تهران

فرهنگ > تجسمی – ساموئل آراندا، برنده جایزه «ورلد پرس فتو» در سال ۲۰۱۱ و یکی از مشهورترین عکاسان خبری جهان به تهران می‌آید.

به گزارش روابط عمومی نمایشگاه، این عکاس خبری شناخته شده از ۱۸ تا ۲۸ بهمن ماه در تهران نمایشگاه عکس گروهی به نام «ردپا» با شش عکاس ایرانی خواهد داشت.

عکس آراندا از «زاید الغوث ۱۸ساله، مبارز یمنی، و مادرش» در بحبوحه «بهارعربی» در یکی از شماره های اکتبر روزنامه نیویورک تایمز منتشر شد و از همان ابتدا نگاه داوران «ورلد پرس فوتو» را به خود جلب کرد.

نهایتا هم این عکاس ۳۳ ساله اسپانیایی بود که برگزیده معتبرترین جایزه جهانی عکاسی شد. آراندا که متولد سانتا کولوما گرامنت در اسپانیاست، سابقه همکاری با روزنامه ها و خبرگزاری های مطرحی چون ال پائیس، فرانس پرس و نیویورک تایمز را در کارنامه دارد. آراندا یکی از ده ها عکاس و خبرنگاری بود که در بحبوحه «بهار عربی» عرب های معترض را تنها نگذاشت و لحظات ناب آن روزها را به تصویر کشید.

نمایشگاه عکس «ردپا» با همکاری سفارت اسپانیا و گالری «راه ابریشم» از ۱۸ بهمن تا ۲۸ بهمن در تهران برگزار می شود. در این نمایشگاه آثاری از ساموئل آراندا، علی ناجیان، رامیار منوچهرزاده، مهدی منعم، سعید حاتمی، بابک کاظمی و صبا علیزاده نمایش داده خواهد شد. مراسم افتتاحیه با حضور ساموئل آراندا، سفیر اسپانیا و سفرای کشورهای اروپایی و چهره های سرشناس فرهنگی و هنری جمعه ۱۸ بهمن ماه از ساعت ۴ بعد از ظهر در گالری راه ابریشم برگزار می شود. این گالری روزهای یکشنبه تا چهارشنبه ساعت ۳ تا ۷ و روزهای پنجشنبه و جمعه ساعت ۴ تا ۸ آماده پذیرایی از علاقه مندان است. «راه ابریشم» در خیایان فرمانیه غربی (لواسانی)، بین خیابان آبکوه و آقایی، جنب فروشگاه شهروند، پلاک ۱۰۳ واقع شده است.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست