1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. نمایشگاه عکس «غزل عکس» مهرداد شریفی در استان مرکزی

نمایشگاه عکس «غزل عکس» مهرداد شریفی در استان مرکزی

نمایشگاه عکس سیدمهرداد شریفی با عنوان «غزلعکس» از روز سه شنبه ۲۷ اردی‌بهشت ماه جاری در نگارخانه سوره استان مرکزی برگزار می شود.
 به گزارش پایگاه عکس چیلیک مهرداد شریفی عکاس آثار این نمایشگاه کوشیده تا با فضای شخصی خویش برداشت های شعر گونه از محیط پیرامونش را در قالب ۳۰قطعه عکس رنگی به تصویر کشد. عکس‌هایی در اندازه ۲۰ در ۳۰ سانتیمتر با رویکردی شاعرانه که نمایشگاه عکس «غزلعکس» را تشکیل داده اند.

در متن استیتمنت عکاس به عنوان قاب نخست این نمایشگاه عکس آمده است: «غزل هایی که عکسند، عکس هایی که غزلند … شعر را گونه خاصی از ادبیات دانسته اند که خالقش کلمات را به عاریه می گیرد تا به بیانی متفاوت از قالب معمول و یکسان نثر دست یابد و بتواند گام فراتر گذارد و زبانی دیگرگون به رشته درآرد؛ ساختاری که با توجه به فضای انتخابی شاعر متفاوت است، گاهی لحنی واقع بینانه دارد و گاهی لباس تغزل و عاشقانه می پوشد. همان گونه که شعر را واژه ها می سازند تا معنا و مفهوم گیرند، عکس را اجزای دیداری تشکیل می دهند و همانند شعر همنشینی این عناصر بصری کاملا شبیه واژه ها هستند که جمله می سازند و معنا می یابند.
«عکاسی شاعرانه» گونه ای از عکاسی است که عکاس در آن تلاشی بر کشف اشیاء، اجسام، موجودات و هر آنچه در دیده او به تجسم می آید دارد، تا او را به شهود برساند. این شهود در بسیاری از مواقع همانند بیان شاعر است که شهودش به شعر و غزل درآمده.
«عکاسی شاعرانه» عاشقانه ای است که در گفتگو و همزیستی با هستی شکل و بیانی در قالب عکس می یابد تا عکاسش بتواند آن را غزلعکس نام نهد!»

نمایشگاه عکس «غزل عکس» ساعت ۹ صبح روز سه شنبه ۲۷ اردی‌بهشت ماه گشایش یافته و تا روز پنج‌شنبه ۲۹ اردی‌بهشت ماه ۱۴۰۱ برقرار می باشد.
علاقمندان می توانند در طی روزهای برگزاری نمایشگاه همه روزه از ساعت ۹ تا ۱۳ و ۱۶ تا ۱۹ جهت دیدار و تماشای آثار نمایشگاه عکس غزلعکس به گالری سوره حوزه هنری استان مرکزی همت و مراجعه کنند.
گالری سوره حوزه هنری استان مرکزی در اراک، خیابان جهاد، ابتدای فاز ۲ شهید بهشتی، روبروی شهرداری واقع شده است.

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
کتاب «روایت داستان برای فتوژورنالیست ها» منتشر شد
پسین
نمایشگاه عکس تاریخی «آنتوان خان» در موزه عکسخانه شهر

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست