1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. نمایشگاه عکس «قربان خلیلی» در موزه هنرهای معاصر

نمایشگاه عکس «قربان خلیلی» در موزه هنرهای معاصر

نمایشگاه عکس های منتخب مرحوم «قربان خلیلی» با عنوان «آینه در آینه۲»/Mirrored Reflections2 از روز ۱۸ بهمن ماه جاری در موزه هنرهای معاصر تهران گشایش می یابد.
به گزارش پایگاه عکس چیلیک در این نمایشگاه تعدادی از عکس های عکاس فقید قربان خلیلی از روزهای انقلاب۵۷ مردم ایران به نمایش گذاشته می شود.
کیوریتوری این نمایشگاه عکس برعهده‌ی مجتبی کوچکی مدیریت انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس است.


مرحوم قربان خلیلی متولد سال ۱۳۲۶ در یکی از محلات جنوب شهر تهران بوده و به دلیل علاقه‌ای که به عکاسی داشته، امر تحصیل را رها کرده و به کار در یکی از آتلیه های عکاسی آن زمان پرداخت تا اینکه پس از کسب مهارت های لازم در علوم و فنون تجربی کار در آتلیه و لابراتوار ظهور و چاپ عکس سیاه و سفید، به عکاسی روی آورد و در برخی حوزه ها چون: اجتماعی، خبری، اماکن، ورزشی و تاریخی تجربه هایی کسب و ثبت کرد؛ ولی عکس های این عکاس فقید از روزهای انقلاب ۵۷ از درخشان ترین آثار وی به شمار می رود که در کتابی با نام تپش سبز چاپ و منتشر شد.
کتاب عکس تپش سبز/Green Beating دربرگیرنده بیش از چهل قطعه عکس با متن و مقدمه ای به قلم افشین شاهرودی و طراحی سعید منزه با نظارت احمد ناطقی در سال ۱۳۸۳ به چاپ رسیده و دربرگیرنده نماهایی از: خیابان آزادی، بهشت زهرا، خیابان سرچشمه، خیابان گمرک، میدان انقلاب، میدان حر، مدرسه علوی، میدان ارک، میدان مخبرالدوله، کاخ دادگستری، خیابان شریعتی، سفارت آمریکا، وزارت دارایی و میدان آزادی است.
مرحوم قربان خلیلی در آبان ماه سال ۱۳۷۷ در سن ۵۱ سالگی پس از سالها مبارزه با بیماری کلیوی به دلیل نارسایی کلیه از دنیا رفت و عکس هایی فاخر از نگاه وزین خود برای تاریخ معاصر ایران باقی گذاشت.
نمایشگاه عکس های منتخب مرحوم «قربان خلیلی» با عنوان «آینه در آینه۲»/Mirrored Reflections2 یا «تهران۵۷ به روایت عکس‌های قربان خلیلی» ساعت ۱۳:۳۰ روز ۱۸ بهمن ماه جاری در موزه هنرهای معاصر تهران گشایش یافته و تا پایان روز ۲۰ فروردین ماه سال ۱۴۰۲ خورشیدی پذیرای عموم علاقمندان به عکاسی مستند و تاریخ انقلاب اسلامی است.
موزه هنرهای معاصر در تهران، خیابان کارگر شمالی، بالاتر از بلوار کشاورز، ضلع غربی بوستان لاله واقع شده است/.

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
کتاب «عکاسی دیجیتال و پرتره» میرعباس آل یاسین منتشر شد
پسین
فراخوان چهارمین جشنواره ملی عکس نگاران

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست