1. خانه
  2. اخبار
  3. نمایش آثار هنرمندان معاصر افغانستان درباره ناوگان آزادی

نمایش آثار هنرمندان معاصر افغانستان درباره ناوگان آزادی

نمایشگاهی از آثار هنرمندان معاصر افغانستان در رشته‌های نقاشی، عکس، خوشنویسی و عکس‌ها و کاریکاتور‌هایی با نام "غزه در خون" در فرهنگستان هنر برگزار می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی فرهنگستان هنر، نمایشگاهی از عکس‌ها و کاریکاتور با نام "غزه در خون" در موزه هنرهای معاصر فلسطین به نمایش گذاشته می‌شود. این نمایشگاه برای زنده نگاهداشتن خاطره شهدایی که در جریان حمله اسرائیل به ناوگان آزادی در غزه به شهادت رسیدند، برپا می‌شود.

این نمایشگاه که شامل ۴۱ عکس خبری از جنگ ۲۲ روزه و ۴۰ اثر کاریکاتور از این جنایات است، با همکاری موزه ‌هنرهای معاصر فلسطین وابسته به فرهنگستان هنر و خانه کاریکاتور ایران بر پا می‌شود.

مراسم افتتاح این نمایشگاه سه شنبه ۸ تیر، ساعت ۱۷ برگزار می‌شود و تا ۳۰ تیر ادامه دارد. علاقه‌مندان می‌‌توانند جهت بازدید از این نمایشگاه به نشانی میدان فلسطین، خیابان برادران شهید مظفر، تقاطع بزرگمهر، شماره ۷۴، موزه هنرهای معاصر فلسطین مراجعه کنند.
 

نمایش آثار تجسمی معاصر افغانستان

آثار هنرمندان معاصر افغانستان در سه رشته نقاشی، عکاسی وخوشنویسی در موسسه فرهنگی هنری صبا وابسته به فرهنگستان هنر برگزار می‌شود.

این نمایشگاه با نام "از دیار دوست" در ادامه سلسله نمایشگاه‌های حوزه‌های فرهنگی همجوار با ایران روز سه شنبه ۸ تیر در سه گرایش نقاشی، عکاسی و خوشنویسی افتتاح می‌شود.

سید فاروق فریاد، عنایت الله نیازی، فریبرز احمدی، علی بابا اورنگ، واسه همدرد، حمید الله کابلی، محمد اشرف انزورگر و یونس قانونی از هنرمندانی هستند که  آثار آنها به نمایش گذاشته می‌شود.

در بخش نقاشی ۷۰ اثر در تکنیک‌های مختلفی چون رنگ روغن، آبرنگ و ترکیب مواد، در بخش عکاسی ۱۰۰ اثر شامل روایتی زنده از زندگی معاصر مردم افغانستان و در بخش خوشنویسی ۲۰ اثر در قالب‌هایی چون گواش، ترکیب مواد، کولاژ، گواش و مرکب روی بوم ارائه می‌شود.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست