1. خانه
  2. اخبار
  3. همه خبرنگاران به “عصر سوره” دعوت شدند

همه خبرنگاران به “عصر سوره” دعوت شدند

خبرنگاران تمام حوزه‌های خبری رسانه‌های مختلف، با ارائه کارت خبرنگاری می‌توانند از برنامه‌های متنوع جشنواره هنری و ادبی"عصر سوره" به صورت رایگان دیدن کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، در جشنواره فرهنگی "عصر سوره" برنامه‌های متعدد و متنوعی در حوزه‌های مختلف هنری با محوریت سی‌امین سالگرد دفاع مقدس برگزار می‌شود.

نمایشگاه نقاشی و آثار حجمی دفاع مقدس، نمایشگاه عکس راهیان نور، نشست پژوهشی عکاسی دفاع مقدس، نمایشگاه عکس گلزار شهدا، نمایشگاه طراحی آثار دفاع مقدس، کارگاه طراحی با موضوع دفاع مقدس و کارگاه مجسمه‌سازی در بخش هنرهای تجسمی این جشنواره برگزار می‌شود. موزه هنر انقلاب، گالری خانه عکاسان ۱ و ۲ و گالری ابوالفضل عالی میزبان این نمایشگاه‌ها و برنامه‌ها هستند.

در بخش تئاتر نیز نمایش صحنه‌ای "ایستادن بر فراز یک اتفاق " در تماشاخانه مهر و "شب قبل از خزان " در تماشاخانه ماه هر روز اجرا می‌شوند. هم‌چنین چند نمایش خیابانی از جمله "ساعت‌ات را با مرگ من کوک کن "، "خواب واقعی " و "ایستگاه وفای به عهد " در محوطه باز مقابل تالار اندیشه اجرا می‌شوند. تالار سوره نیز میزبان نمایش تک‌نفره "ایستگاه وفای به عهد " در برنامه شب شعر و خاطره است. قربان نجفی و مرجان قمری از بازیگران مطرح سینما و تئاتر نیز در شب قصه‌خوانی دفاع مقدس با رویکرد نمایشی، قصه‌خوانی می‌کنند.

در بخش موسیقی نیز علیرضا عصار به آهنگ‌سازی فواد حجازی از ۳۱ شهریور تا ۲ مهر در تالار اندیشه کنسرت می‌دهد و ارکستر نوای صلح قطعه "فتح " را از ۳ تا ۶ مهر ساعت ۱۹ در همین تالار اجرا خواهد کرد. همچنین گروه‌های مختلفی محلی از نقاط مختلف ایران در ویژه‌برنامه "جشن سوره" به اجرای برنامه می‌پردازند و همایش بررسی موسیقی دفاع مقدس تا ۵ مهرماه در تالار اندیشه ۲، از ساعت ۱۶ با حضور کارشناسان به بررسی موسیقی دوران دفاع مقدس خواهد پرداخت.

نمایشگاه محصولات حوزه هنری در زمینه دفاع مقدس نیز در کتاب‌فروشی انتشارات سوره مهر برپا خواهد بود.اما فضای سبز محوطه حوزه هنری که میزبان برنامه شب شعر دفاع مقدس خواهد بود برنامه‌های متنوعی را تدارک دیده است. شب غزل، شب سپید، شب دوبیتی، شب رباعی، شب مثنوی، شب ترانه و شب قصیده از عناوین برنامه‌های هر شب خواهد بود. برنامه شب شعر و خاطره نیز از شعرخوانی، خاطره‌گویی و اجرای نمایش در حوزه دفاع مقدس تشکیل می‌شود. اجرای ویژه‌برنامه جشن سوره نیز در مقابل ایوان آیینه و روبه‌روی کتابخانه حوزه هنری میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

"عصرسوره" حاصل ذوق و اندیشه قرآنی طاهره صفارزاده است.

جشنواره "عصر سوره " به مناسبت بزرگداشت سی‌امین سال آغاز دوران دفاع مقدس از ۳۱ شهریورماه تا ۷ مهرماه ۱۳۸۹ در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست