1. خانه
  2. اخبار
  3. چراغ هشتمین تصویر سال روشن شد

چراغ هشتمین تصویر سال روشن شد

چراغ هشتمین تصویر سال روشن شد

سرویس: فرهنگ و هنر – هنرهای تجسمی
۱۳۸۹/۱۲/۰۸
۰۲-۲۷-۲۰۱۱
۱۰:۳۱:۰۴
۸۹۱۲-۰۴۷۷۸: کد خبر

خبرگزاری دانشجویان ایران – تهران
سرویس: فرهنگ و هنر – هنرهای تجسمی

چراغ هشتمین جشن تصویر سال شامگاه گذشته ـ هفتم اسفندماه ـ بدون مراسم رسمی در تالارهای خانه هنرمندان ایران روشن شد.

به گزارش ‌خبرنگار بخش هنرهای تجسمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، هشتمین جشن تصویر سال در حالی ساعت ۱۶ روز گذشته ـ هفتم اسفندماه ـ در خانه هنرمندان ایران آغاز به کار کرد که شاید خیلی از بازدیدکنندگان همیشگی این مجموعه نمی‌دانستند که این یک افتتاحیه است.

گالری‌های بهار، تابستان، پاییز، زمستان، ممیز، میرمیران، نامی، انتظامی، نیلوفر و همچنین تالار بتهوون در این دوره میزبان بخشهای مختلف تصویر سال هستند.

در گالری ممیز مجموعه پوسترهای بخش آزاد و زیر ۲۵ سال ، گالری زمستان میزبان عکس‌های مستند اجتماعی بخش آزاد،راهروهای طبقه اول میزبان عکس‌های هنر و هنرمندان بخش آزاد، تالار پاییز میزبان عکس‌های مستند اجتماعی زیر ۲۵ سال و تالار میرمیران در طبقه اول میزبان عکس‌های هنر و هنرمندان زیر ۲۵ سال بودند.

طبقه دوم خانه هنرمندان نیز بخش‌های مشابه دیگری را به نمایش گذاشته بود که البته حجم بیشتری از آن به عکس‌های مجموعه «نگاهی دیگر» اختصاص داشت.

در راهروهای طبقه دوم و تالار تابستان عکس‌های بخش آزاد نگاهی دیگر،در اتاق نیلوفر عکس‌های خبری زیر ۲۵ سال ،در تالار بهار عکس‌های نگاهی دیگر زیر ۲۵ سال و در تالار استاد نامی عکس‌های ورزشی به معرض دید گذاشته شده بود.

نخستین نمایشگاه هنر تبلیغات تصویر سال نیز در تالار استاد انتظامی این مجموعه برپا شده بود.

این در حالی بود که بر خلاف سال‌های قبل حجم بیشتری از عکس‌های مستند اجتماعی و نگاهی دیگر جایگزین عکس‌های خبری شده بود.

به گزارش ایسنا، در بخش گرافیک پریسا تشکری ،بهرام کلهرنیا و اونیش امین‌الهی از سوی انجمن به عنوان داور معرفی شده و به بررسی آثار رسیده از سوی هنرمندان، در دو بخش زیر ۲۵ سال و آزاد، پرداختند. در بخش کاریکاتور نیز کامبیز درم‌بخش، مسعود مهرابی و مهدی کریم‌زاده انتخاب و داوری آثار هنرمندان کاریکاتوریست را برعهده داشتند.

در هشتمین دوره‌ی جشن تصویر سال نیز در ادامه رویکرد ویژه به جوانان، جایزه جوانان زیر ۲۵ سال به‌یاد و نام محسن رسول‌اف – هنرمند جوانی که دو سال پیش در سانحه سقوط هواپیما درگذشت – در رشته‌های عکاسی، گرافیک، کاریکاتور و فیلم، از طریق آرای هیات داوری خاص هر رشته اهدا خواهد شد.

جوایز و تندیس ویژه در این بخش که به‌منظور شناسایی و تشویق استعدادهای جوان کشور، در رشته‌های مختلف هنرهای تصویری درنظر گرفته شده است، همچون دوره‌های گذشته ازسوی «بنیاد فرهنگی هنری محسن رسول‌اف» اهدا می‌شود.

طبق اعلام برگزار کنندگان این دوره، مراسم پایانی با معرفی برگزیدگان و اهدای جوایز جوانان زیر ۲۵ سال و اکسپوی نور، روز جمعه ـ بیستم اسفندماه ـ همراه با ثبت عکس گروهی هنرمندان هشتمین دوره برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست