1. خانه
  2. اخبار
  3. چراغ سه نمایشگاه همزمان در خانه هنر روشن شد

چراغ سه نمایشگاه همزمان در خانه هنر روشن شد

 

سه نمایشگاه متفاوت همزمان در سه گالری «خانه هنر» گشایش یافتند.

به ‌گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،شامگاه گذشته – جمعه ۲۹ آبان – «خانه هنر» بار دیگر شش ساعت شلوغ را با حضور هنرمندانی از عرصه موسیقی، ادبیات، نقاشی، گرافیک، عکس، کاریکاتور، سینما و تئاتر پشت سر گذاشت.

گالری‌های «ملک»،‌ «الهیه» و «پاسارگاد» از ساعت ۱۶ تا ۲۲ جمعه میزبان دو نمایشگاه نقاشی و نقاشی-خط و یک نمایشگاه طراحی گروهی بود. سه نمایشگاهی که هرکدام فضایی متفاوت داشتند؛ حتا در تعداد مخاطب و حضور هنرمندان و علاقمندان.

در گالری الهیه نقاشی‌های محمد هادی فدوی به دیوار رفتند. بیش از ۳۰ تابلو نقاشی سوخته‌نگاری، نگارگری‌ و کتیبه‌های از این هنرمند در چیدمانی متفاوت در حالی بر دیوارهای میانی ترین طبقه عرضه شدند که برگرفته از المان‌ها و نشانه‌های ایرانی با تکنیک‌های مختلف – آکریلیک، چاپ، رنگ و روغن وآبرنگ – بوده و تاکید

بر آب، ماهی و خروس داشتند.

«آب، ماهی، غزل … خروس» عنوان نمایشگاه این هنرمند ۵۰ ساله هم بود. نقاش خودآموخته‌ و زاده‌ی اراک که تکنیک‌های مختلف هنر نقاشی را مشق کرده هنرهای اصیل ایرانی را با نگرشی نو ارایه کرده است. فدوی طراح صحنه و لباس سینما و تلویزیون است. پیش از این نگارخانه‌های پاسارگاد، باران، صدر، نشر کارنامه، ارشاد اراک و… میزبان کارهای او بوده‌اند.

اما همزمان گالری «ملک» میزبان آثار نقاشی-‌خط علیرضا کرمی بود. هنرمند معمار کرمانشاهی که بیش از چهاردهه از عمرش را صرف به روز کردن هنر خوشنویسی ایرانی و تلفیق آن با نقاشی کرده است.

نقاشی خط‌های کرمی بعضی انتزاعی و آبستراک و دکوراتیو و برخی تبدیل موضوعی ذهنی به تصویری عینی با فضاها و ترکیب‌بندی‌های مختلف است. آبستره خط بخشی از تابلوهای او را دربر گرفته‌اند.

او باور دارد این هنر جوان، هنری امروزی و انتزاعی است که در زنجیره هنرهای سرزمین ما می‌تواند جای خود را در میان هنرها کاملا باز کند. شکل و فرم آثار نقاشی-خط ناب و ایرانی هستند و دارای یک بیان تجسمی بسیار بالاست و به لحاظ جنبه‌های تزیینی و دکوراتیو از بضاعت و قابلیت‌های قابل توجهی برخوردارند.

تکنیک آثار ارایه شده در گالری ملک مختلط است و عمدتا با آکرلیک و رنگ روغن در ابعاد بزرگ و کوچک اجرا شده است.

حضور و شرکت در بیش از ۵۳ نمایشگاه انفرادی و گروهی در کارنامه حرفه‌یی علیرضا کرمی ثبت شده است.

گالری «پاسارگاد» اما میزبان نمایشگاه طراحی گروهی بود.

پایین‌ترین طبقه «خانه هنر» به جوان‌ترها اختصاص داشت که طراحی‌های مهرداد ختایی، مهنا شهلا، فرشید شیوا و مهدی راحمی دربر می‌گرفت و در نخستین ساعت‌هایی که چراغ سه نمایشگاه، همزمان روشن شد، با استقبال ازسوی هنرمندان جوان روبه رو بود و ساعات شلوغی را هم پشت سر گذاشت.

مراسم گشایش این نمایشگاه‌ها با حضور هنرمندانی چون ناصر تقوایی، صدیق تعریف، کامبیز درم بخش، تاها بهبهانی، قباد شیوا، بابک اطمینانی و … همراه بود.

این نمایشگاه‌ها تا ۱۰ آذرماه سال جاری در «خانه هنر» واقع در خیابان دکتر شریعتی، تقاطع اتوبان صدر، شماره ۱۷۱۶ دایر هستند.

بخشی از عواید این نمایشگاه‌ها، همچون سایر نمایشگاه‌هایی که در«خانه هنر» برپا می‌شود، به پروژه‌های مبارزه با گرسنگی برنامه جهانی غذا اختصاص پیدا می‌کند. برنامه جهانی غذا سازمان ملل متحد (WFP) حامی فرهنگی این مجموعه است.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست