1. خانه
  2. اخبار
  3. کتاب فرهنگنامه موسیقی نواحی کرمان تدوین شد

کتاب فرهنگنامه موسیقی نواحی کرمان تدوین شد

پژوهشگر موسیقی نواحی کرمان از تدوین کتاب فرهنگنامه موسیقی این منطقه خبر داد.

پژوهشگر موسیقی نواحی در گفتگو با خبرنگار مهر در کرمان اظهار داشت: کتاب فرهنگنامه موسیقی نواحی با هدف شناسایی و تعریف انواع موسیقی در استان کرمان تدوین و آماده چاپ شده است.

سید فواد توحیدی تصریح کرد: کتاب فرهنگنامه موسیقی نواحی کرمان در هزار و ۵۰۰ صفحه در سال جاری چاپ و به مخاطبان عرضه می شود.

وی خاطرنشان کرد: در کتاب فرهنگنامه موسیقی نواحی کرمان به آداب و رسوم و مناطق موسیقیایی، ‌سازها و ملودی های رایج این خطه پرداخته شده است.

این هنرمند کرمانی یادآور شد: موسیقی نواحی کرمان شامل سوگ آواها،‌ شادیانه ها، ‌لالایی ها،‌ ترانه های کار و مناظره ای و … است.

توحیدی از ثبت نام سه هزار هنرمند حرفه ای و آماتور و شناسایی بیش از ۳۰ نمونه انواع سازهای رایج موسیقی نواحی در استان کرمان خبر داد و افزود: نوازنده های مشهور و سازهای موسیقی نواحی استان در کتاب مذکور معرفی شده اند.

وی ادامه داد: حدود ۵۰۰ عکس از سازها، نوازنده ها و آداب و رسوم موسیقیایی استان کرمان در کتاب فرهنگنامه موسیقی نواحی کرمان ارائه شده است.

توحیدی اضافه کرد: امسال آلبومهای کویرانه چهار و پنج با بهره گیری از موسیقی نواحی بافت با همکاری حوزه هنری کرمان وارد بازار می شود.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست