1. خانه
  2. اخبار
  3. گردآوری اسناد، عکس و خاطرات انقلاب تا پایان بهمن ادامه دارد

گردآوری اسناد، عکس و خاطرات انقلاب تا پایان بهمن ادامه دارد

معاون سازمان اسناد و کتابخانه‌های ملی مدیریت غرب کشور گفت: فراخوان گردآوری اسناد، عکس و خاطرات انقلاب با هدف گردآوری اسناد انقلاب از یک بهمن شروع و تا آخر بهمن ادامه دارد.

ایوب فانی امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: ملاک ارزشمندی اسناد، ارزش تاریخی و پژوهشی آن است و تا پایان بهمن تمامی آثار ارائه شده جمع آوری و به بهترین آنها جوایزی اعطا می‌شود.
معاون سازمان اسناد و کتابخانه‌های ملی مدیریت غرب کشور آرشیو سازمان اسناد و کتابخانه‌های ملی مدیریت غرب کشور را شامل بخش شفاهی و کتبی دانست و گفت: در مدت فراخوان، افراد علاقمند به سازمان مراجعه کرده و خاطرات آنها ضبط شده و در آرشیو به عنوان سندی گویا، حفظ می‌شود.
وی اضافه کرد: اصل اسناد در آرشیو نگهداری می‌شود و علاقمندان و پژوهشگران با ارائه معرفی نامه می‌توانند از اطلاعات موجود استفاده کنند، همچنین در صورت نیاز، اطلاعات از طریق رایانه از سازمان اسناد و کتابخانه‌های ملی ایران نیز برای آنها قابل استفاده است.
فانی مساحت موجود برای نگهداری اسناد را ۱۳۰ مترمربع دانست و یادآور شد: اسناد در شرایط هوایی و رطوبتی مناسب نگهداری می‌شوند و با حمایت استانداری به زودی سیستم‌های نگهداری مرکز ریلی می‌شوند، همچنین تمام اسناد بعد از طبقه‌بندی اطلاعات در کامپیوتر سازمان موجود است.
معاون سازمان اسناد و کتابخانه‌های ملی مدیریت غرب کشور با تأکید بر لزوم اطلاع‌رسانی بیشتر در مورد عملکرد این سازمان گفت: در برنامه‌های درسی مدارس، درسی با عنوان اسناد ملی گنجانده شده و در ادارات استان تبلیغات گسترده‌ای به منظور آشنایی با فعالیت‌های سازمان اسناد و کتابخانه‌های ملی ایران انجام شده است.
وی ادامه داد: بر اساس مجوز‌های شورای عالی اسناد ملی در زمانی که نگهداری اسناد در ادارات به پایان برسد، ادارات با سازمان اسناد مکاتبه کرده و با ارزیابی کارشناسان، سند‌های دارای ارزش تاریخی و پژوهشی، آرشیو می‌شود.
فانی افزود: اسناد ادارات سیاسی و امنیتی طبق سیستم جداگانه‌ای نگهداری می‌شوند و تنها سازمان اسناد و کتابخانه‌های ملی از انتشارات این ادارات استفاده می‌کنند.
وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه اسناد و عکس‌های ملی خاطر‌نشان کرد: این نمایشگاه بزرگ به مناسبت روز اسناد ملی، ۱۷ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست