1. خانه
  2. اخبار
  3. گسترش جشنواره «انسان و ترافیک» در بخش‌های مختلف هنری

گسترش جشنواره «انسان و ترافیک» در بخش‌های مختلف هنری

مسئول اداره برنامه‌ریزی آموزشی معاونت اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا از گسترش جشنواره عکس،پوستر و کاریکاتور «انسان و ترافیک» در بخش‌های مختلف هنری از سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس‌ به نقل از ستاد خبری جشنواره عکس،پوستر وکاریکاتور «انسان وترافیک»، نادر رحمانی مسئول اداره برنامه ریزی، آموزشی معاونت اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا، درباره هدف از برپایی این جشنواره گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی با توجه به اثرگذاری عکس، پوستر و طنز موجود در کاریکاتور اقدام به برپایی این جشنواره کرده است تا از این طریق هم بتواند بر مخاطب خود تأثیرگذار باشد و هم مسئولین مربوطه را در تصمیم‌گیری روی این موضوع حساس کند.
سرهنگ رحمانی از گسترش این جشنواره در دیگر بخش‌های هنری خبر داد وگفت: جشنواره «انسان و ترافیک»، امسال در سه رشته عکس،پوستر وکاریکاتور برگزار می‌شود و امیدوار هستیم که از سال آینده بتوانیم سایر ابزارهای هنری همچون نقاشی،مجسمه‌سازی،فیلم و … را نیز به آن اضافه کنیم.
سرهنگ رحمانی با تأکید بر این که پلیس راهنمایی و رانندگی به تعهدات خود در برگزاری این جشنواره عمل خواهد کرد گفت: هرچند که این جشنواره، نخستین جشنواره‌ای است که پلیس راهنمایی و رانندگی در این زمینه برگزار می‌کند،اما قرار است هر ساله این جشنواره را به مناسبت هفته ناجا برگزار کند و به تمام تعهدات خود نیز در این جشنواره عمل خواهد کرد.
مسئول اداره برنامه‌ریزی آموزشی معاونت اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا در ادامه درباره هدف از برپایی این جشنواره توضیح داد: یکی از مسائلی که پلیس راهنمایی و رانندگی با آن روبروست و در این زمینه فعالیت می‌کند ترافیک است که برای برطرف کردن ناهنجاری‌ها و تغییر رفتارهای ناصحیح افراد در زمینه ترافیک، نیازمند تغییر الگوهای رفتاری،آموزش و الگوسازی صحیح است.
وی با اشاره به کاربرد هنر در آموزش و الگوسازی صحیح گفت: انتقال مفاهیم مورد نظر از طریق هنر یکی از راه هایی است که از دیرباز برای آموزش و الگوسازی صحیح در دنیا مطرح بوده است، هنرهای تصویری در عرصه ترافیک نیز می‌تواند افراد جامعه را با معضلات ترافیک و فرهنگ آن آشنا کند.
سرهنگ رحمانی با اشاره به رویکرد پیشگیرانه نیروی انتظامی در سال ۸۷ افزود: ما قصد داریم با استفاده از هنرهای تصویری و اثر بخشی آن، الگوهای رفتاری صحیح را در کشور نهادینه کنیم.
جشنواره عکس،پوستر و کاریکاتور از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی مهرماه سال جاری همزمان با هفته ناجا در تهران و ۳۲ مرکز استان برگزار خواهد شد.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست