1. خانه
  2. اخبار
  3. «بوی بهشت» در حوزه هنری می‌پیچد

«بوی بهشت» در حوزه هنری می‌پیچد

نمایشگاه عکس «بوی بهشت» شامل عکس‌های محمد بهمنی و مجید کلهر از گلزار شهدای بهشت زهرای تهران در گالری چلیپای حوزه هنری برپا می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، این نمایشگاه از چهارشنبه ۱۶ دی تا پایان ماه در گالری چلیپا برپا خواهد بود و در آن عکس‌هایی از گلزار شهدای تهران در پنج سال گذشته به نمایش درمی‌آید.

محمد بهمنی در گفتگو با خبرآنلاین موضوع اصلی عکس‌ها را قاب‌های آلومینیومی که حاوی عکس شهداست معرفی کرد و گفت: «ما از سال ۸۳ تا ۸۷ در فصل‌ها و زمان‌های مختلف به بهشت زهرای تهران رفتیم و از قاب‌های شهدا عکس گرفتیم. بیشتر این قاب‌ها توسط افرادی چیده و تزئین شده‌اند که به صورت علمی از رنگ‌شناسی و اصول چیدمان و امور بصری آگاه نیستند.

او با اشاره به این که تنوع قاب‌ها و تزئیناتشان بسیار زیاد است، افزود: «این تنوع، ما را به سوی نوعی تیپ‌شناسی و شخصیت‌شناسی هدایت کرد. در واقع هر کدام از خانواده‌های شهدا، با توجه به مفهومی که از شخصیت و شهادت عزیزشان دریافت کرده‌اند این قاب‌ها و محیط اطراف مزار شهید را تزئین کرده‌اند.»

یکی دیگر از نکات جالب گذر زمان و فصول است که در این عکس‌ها ثبت شده است. بهمنی در این باره گفت: «ما در فصل‌های مختلف سال به صورت منظم به گلزار شهدای تهران می‌رفتیم تا از موقعیت‌های مختلف و تأثیر هوا و زمان بر این قاب‌ها عکاسی کنیم.»

نمایشگاه «بوی بهشت» که ۵۰ قطعه عکس رنگی با ابعاد ۵۰ در ۷۰ و ۱۰۰ در ۷۰ را به نمایش می‌گذارد، با حمایت مرکز فرهنگی میثاق و دفتر هنرهای تجسمی پایداری حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی در گالری چلیپای حوزه هنری برپا می‌شود.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست