1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. آثار «واکر اوانز» در انجمن عکاسان گنبدکاووس نقد و بررسی شد

آثار «واکر اوانز» در انجمن عکاسان گنبدکاووس نقد و بررسی شد

آثار واکر اوانز/Walker Evans عکاس مشهور بین الملل که به وجوه زندگی روزمره توجه زیادی داشت، در سالن اجتماعات دفتر «انجمن عکاسان گنبدکاووس» نمایش داده شد و پس از ارایه توضیحاتی مورد نقد و بررسی قرار گرفت.
به گزارش پایگاه عکس چیلیک در بخش شصت دقیقه نخست این جلسه که با حضور رضا شجاعی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گنبدکاووس و به شکل رایگان برگزار شد، سعید نقیبی(رئیس هات مدیره انجمن عکاسان گنبدکاووس) با نمایش سه مجموعه کاری از آثار عکاسی این هنرمند(+)، با اشاره به نمادها و لحظات خاص ثبت در آثار این عکاس آمریکایی، عکس‌های اوانز را یکی از شاخص ترین مستندات زندگی قرن و نام او را از جمله مطرح‌ترین عکاسان تاثیرگذار و جریان‌ساز قرن بیستم قلمداد کرد.
اما در ادامه و در بخش دوم شصت دقیقه دیگر نشست، نمایش و مرور مجموعه عکس‌هایی از: از علیرضا وهابی، فاطمه عمادی و حبیب اسدی مورد نمایش و گفت‌وگو قرار گرفت و حاضرین در ضمن اعلام نظرات مجربین حاضر در نشست، به ارایه دیدگاه های خود پرداختند. 
از واکر اوانز به عنوان عکاس دوران رکود بزرگ اقتصادی آمریکا، تصویرگر خاموشی، چشم بینای نیمه تاریک مردمان آمریکا و مستندکننده سبک و شکل زندگی آمریکاییان یاد می کنند.

انجمن عکاسان گنبدکاووس با تلاش‌های سعید نقیبی و صادق قلیچ‌لی از سال ۱۳۹۶ فعالیت خود را به صورت رسمی و ثبت انجمن به عنوان سازمان مردم نهاد در این شهرستان شروع کرد و طی چندسال اخیر با وجود ۷۶ عضو رسمی و فعال، تاکنون موفق به برگزاری ۱۲۰ جلسه نمایش آثار عکاسان و نقدعکس در روزهای سه شنبه هر هفته در مجتمع فرهنگی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شده است.
رویکرد این انجمن به هنر عکاسی به جنبه ایده محور این هنر بوده و همیشه سعی را بر این داشته تا بتواند هنر عکاسی را به صورت جهانی آن به علاقمندان این هنر معرفی نماید.

اسامی علاقمندان و شرکت کنندگان در این کارگاه به این ترتیب معرفی شده است: رضا شجاعی(رئیس ارشاد گنبد)، محمود شهمرادی(معاون ارشاد)، صادق قلیچ لی(مدیرعامل انجمن و کارشناس هنرهای تجسمی ارشاد گنبد)، سعید نقیبی، حبیب اسدی، دیلان حسین پناهی، فاطمه عمادی، مهدیس علیزاده، فاطمه میری، بهروز نقابی، هانیه دمیرچی، علیرضا وهابی، روح الله نظری، اردلان اخترکاوان، آیسن آق آتابای، روژان حسین پناهی و نیایش یغمایی.
این انجمن تلاش دارد تا بتواند با رویکرد هم افزایی با سایر رشته های هنری بتواند ارتباط موثری را بین دیگر هنرمندان فعال در زمینه های مختلف هنر ایجاد کند.

عکس گزارش از: حبیب اسدی
ارسال خبر: صادق قلیچ‌لی

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
رونمایی از کتاب عکس «چارحد بافق» و «بافق» در باغ تیتوی شهرستان بافق
پسین
یادداشت؛ سعید فلاح فر: « واقعی تر از واقعیت »

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست