1. خانه
  2. اخبار
  3. آقایی در نشست خبری جشنواره‌ی عکس زنان و زندگی شهری: شصت درصد آثار ارسالی متعلق به هنرمندان شهرستانی است

آقایی در نشست خبری جشنواره‌ی عکس زنان و زندگی شهری: شصت درصد آثار ارسالی متعلق به هنرمندان شهرستانی است

نشست خبری دومین جشنواره سراسری عکس «زنان و زندگی شهری» برگزار شد.

به گزارش خبرنگار تجسمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در این نشست که صبح امروز ـ ۲۰ اردیبهشت ماه ـ در سالن کنفرانس معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران برگزار شد، نرگس معدنی‌پور مدیرکل اموربانوان شهرداری تهران با اشاره به نقش جدی زنان ایران بعد از انقلاب اسلامی گفت: با توجه به نقش زنان در توسعه‌ی فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی در شهرها بر خود لازم دانستیم، زمینه‌هایی را برای معرفی نقش زنان در جامعه به خصوص جوامع بین‌الملل فراهم کنیم.

وی افزود: استفاده از ابزار هنر به‌عنوان یکی از موثرترین رسانه در تبیین نقش زن در جامعه ما را بر آن داشت، جشنواره‌های هنری از جمله جشنواره عکس زن و زندگی شهری را برگزار کنیم که این دومین دوره برگزاری این جشنواره است.

معدنی‌پور در تشریح اهداف این جشنواره توضیح داد:ارتقاء مشارکت شهروندان به‌خصوص بانوان در فعالیت‌های اجتماعی، شناسایی و پرورش و معرفی استعدادها و تجلیل از بانوان هنرمند و آثار هنری، بحث مسایل و مشکلات شهرنشینی در حوزه‌ی بانوان، جلوه‌های ویژه‌ی حضور زنان در جایگاه‌های خاص، مستندسازی حضور نقش زن در رابطه با بخش‌های مختلف زندگی شهری، تقویت و گسترش نگاه انسانی و اسلامی به زن در جامعه و تقویت‌ مهارت‌های اجتماعی بانوان جز اهداف کلی این برنامه می‌باشد.

وی موضوع امسال جشنواره‌ی عکس زنان و زندگی شهری را محوریت زن در خانواده دانست و افزود: بحث تحکیم بنیان خانواده و تبیین نقش و رسالت خطیر مادری و همسری در خانواده از جمله موضوعاتی است که در جشنواره‌ی امسال به دنبال آن هستیم.

سپس مجتبی آقایی مدیر اجرایی جشنواره‌ خبر داد: نمایشگاه از ۸ تا ۱۳ خردادماه در خانه‌ی هنرمندان برگزار می‌شود و آثار برگزیده‌ی جشنواره، دوازدهم خرداد ماه یک روز قبل از پایان جشنواره معرفی می‌شوند.

وی درباره‌ی تغییرات و اصلاحات جشنواره‌ی امسال نسبت به سال گذشته نیز توضیح داد: در دوره‌ی اول موضوع عام بود و محدودیتی در نظر نگرفتیم اما در این دوره موضوع در دو حوزه تعریف شده است.

حوزه اول زنان در زندگی شهری که حضور آقایان و بانوان در آن آزاد است ولی یک بخش ویژه‌ی بانوان عکاس طراحی شده که این بخش امسال به این دلیل‌ در نظر گرفته شده است که بانوان عکاس نسبت به زندگی شهری دیدگاهی دارند.

مدیر جشنواره عکس زنان و زندگی شهری به بخش‌های جانبی هم اشاره کرد و افزود: سه بخش جنبی را پیش‌بینی کردیم که شامل مروری بر آثار برجسته‌ی دوره‌ی قبل با داوران و عکس‌های تاریخی است.

آقایی در بیان تعداد آثار و داوران نیز گفت: می‌توانیم قریب به ۲۰۰ اثر را به نمایش بگذاریم و قضاوت در انتخاب این آثار نیز برعهده‌ی مژگان طریقی، حمید ذوالفقاری، سیف‌الله صمدیان، اسعد نقش‌بندی و بنده می‌باشند.

وی ادامه داد: با این که یک هفته تا پایان زمان مهلت ارسال آثار باقی‌مانده قریب به ۱۷۸۲ اثر از ۳۵۳ عکاس به دست ما رسیده است و خوشبختانه ۶۰% از این آثار متعلق به هنرمندان شهرستانی است. ضمن اینکه ما ۲۲ دبیرخانه در مناطق مختلف تهران داریم و یک دبیرخانه مرکزی که اداره‌ی کل جشنواره برعهده‌ی آن می‌باشد.

به گفته‌ی آقایی؛از خراسان رضوی، ساری،‌رشت، بوشهر،‌تهران، قزوین، ارومیه و قم آثاری دریافت شده و مهلت پایانی نیز تا ۲۶ اردیبهشت می‌باشد. ضمن اینکه دبیرخانه‌ی جشنواره در روزهای تعطیل پیش‌رو به کار خود ادامه می‌دهد.

در ادامه مجتبی آقایی در پاسخ به سئوالی که آیا همه عکس زنان و معضلات شهری،قابل نمایش است یا جشنواره خود سانسوری نیز دارد، نیز گفت: عنوان نمایشگاه معضلات شهری نیست اما هر اثری را که عرف جامعه پذیرفته باشد به نمایش درخواهد آمد.

آقایی در پاسخ به سوالاتی مبنی بر زمان انتشار کتاب نمایشگاه نیز گفت: چون زمان داوری عکس‌ها با افتتاحیه نزدیک است، نباید کیفیت کتاب را فدای سرعت انتشار بکنیم.

انتهای پیام

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست