1. خانه
  2. اخبار
  3. آقایی: رشته‌های جایزه جهانی ادیان توحیدی به صورت سه‌سالانه برگزار می‌شود

آقایی: رشته‌های جایزه جهانی ادیان توحیدی به صورت سه‌سالانه برگزار می‌شود








مجتبی آقایی گفت: رشته‌های مختلف جایزه جهانی ادیان توحیدی به صورت سه‌سالانه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار هنرهای تجسمی فارس،مجتبی آقایی مدیر موزه هنرهای دینی امام علی (ع) در نشست خبری سومین جایزه جهانی ادیان توحیدی با اعلام این خبر گفت: جایزه جهانی ادیان توحیدی از سال ۱۳۸۶ به همت بخش تجسمی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در رشته‌های مختلف هنرهای تجسمی بنیان گذارده شد که اولین و دومین دوره آن در رشته پوستر و تصویرسازی برگزار شد و این دوره اسفندماه سال جاری در رشته عکاسی برگزار خواهد شد.

وی افزود‌:‌ از ابتدای بنیان‌گذاری این جایزه جهانی قرار شد در رشته‌های مختلف تجسمی این جایزه به صورت ادواری برگزار شود که امیدواریم ‌این جایزه در شش رشته تعریف شود و در هر رشته به صورت سه سالانه تکرار شود،‌به طوری که امسال نخستین دوره جایزه جهانی ادیان توحیدی را رشته عکاسی برگزار کنیم و سه سال بعد دومین دوره آن را در زمینه عکاسی داشته باشیم.

وی به حوزه انتشارات هم اشاره داشت و گفت: در دوره دوم سه کتاب فاخر در دست انتشار قرار گرفت که مجموعه کم‌نظیری از مقالات و پژوهش‌های ارائه شده در این همایش است و در این دوره نیز سه کتاب شامل کتاب آثار نمایشگاه،کتاب مجموعه مقالات و پژوهش‌ها و کتاب تاریخ عکاسی ایران منتشر خواهد شد.

آقایی ادامه داد:در بخش نمایشگاهی از طریق فراخوان عام و خاص برگزار می‌شود و با حضور سخنرانان داخلی و خارجی نشست‌های پژوهشی مفیدی را خواهیم داشت.

وی بخش پژوهش در تاریخ عکاسی ایران را به عنوان یکی از بخش‌های این دوره از جایزه جهانی ادیان توحیدی ذکر کرد و گفت: مدیریت این بخش را محمد ستاری عهده‌دار است.

وی همچنین بخش‌ کارگاه آموزشی و تخصصی عکاسی را بخش دیگری از جایزه جهانی ادیان توحیدی اعلام کرد و گفت: مدیریت این بخش به عهده افشین شاهرودی است و هنرمندان برتری که آثارشان پذیرفته شده است، یک هفته میهمان ما خواهند بود که سفری به مناطق مختلف ایران خواهند داشت و آثار برتر آنها به صورت کتاب چاپ خواهد شد.

آقایی از نمایش آثار این دوره در چهار کشور دنیا خبر داد و گفت: رایزنی‌های لازم برای برپایی نمایشگاه آثار منتخب این نمایشگاه در چند کشور دنیا انجام خواهد شد و تلاش می‌کنیم که همزمان با تهران در ۴ پایتخت دیگر جهان هم این نمایشگاه را افتتاح کنیم.

به گزارش فارس، وی درباره جمع‌‌آوری آثار هم گفت: آثار به دو صورت سنتی از طریق فراخوان و دریافت آثار به صورت پستی و به شکل اینترنتی و بین‌المللی انجام خواهد شد که سایت عکاسی دات کام بخش اطلاع‌رسانی بین‌المللی این جشنواره را بر عهده خواهد داشت.

آقایی همچنین درباره شورای سیاست‌گذاری این دوره از جایزه جهانی ادیان توحیدی گفت: در ترکیب شورای سیاست‌گذاری این دوره مژگان طریقتی،افشین شاهرودی،چنعانی‌زاده،محمد ستاری وعلیرضا نیک‌نژاد حضور دارند.

وی نشست شهرداران آسیایی در تهران را فرصت مناسبی برای رایزنی در زمینه هنرهای تجسمی و ارتباطات بین‌المللی دانست.

سومین جایزه جهانی ادیان توحیدی با محوریت دستورات و تعالیم پیامبران الهی درجوامع،اقوام،فرهنگ‌ها و ادیان توحیدی و جلوه‌های گوناگون آن در زندگی بشر اسفندماه سال جاری در موزه هنرهای دینی امام علی (ع) برگزار خواهد شد.

عکاسان برای شرکت در این جشنواره تا ۳۰ دی‌ماه سال جاری مهلت دارند تا آثارشان را به دبیرخانه جشنواره واقع در خیابان ولیعصر،روبروی نیایش،بلوار اسفندیار شماره ۳۵ موزه هنرهای دینی امام علی (ع) ارسال کنند.

هیأت داوران مرکب از سه داور ایرانی و دو داور خارجی است که هنوز اسامی آنها اعلام نشده است.

مراسم اختتامیه و اهدای جوایز جشنواره نیز اردیبهشت‌ماه سال آینده در موزه هنرهای دینی امام علی(ع) برگزار خواهد شد.

به ۵ برگزیده این دوره معادل ۳ هزار دلار اهدا خواهد شد، و ۳۰ عکاس برگزیده نیز هر کدام معادل هزار دلار دریافت خواهند کرد.

همچنین گروه داوری و انتخاب ۳۰۰ اثر را برای نمایشگاه و چاپ در کتاب نمایشگاه انتخاب خواهند کرد.

فراخوان شرکت دراین دوره از جایزه ادیان توحیدی در سایت عکاسی دات کام به آدرس «akkasee.com» انتشار یافته است.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست