1. خانه
  2. اخبار
  3. “احمد محمود” به نمایشگاه آمد/ نظر سینماگران درباره ادبیات جنوب

“احمد محمود” به نمایشگاه آمد/ نظر سینماگران درباره ادبیات جنوب

کتاب "احمد محمود" که شامل گفتگوی حبیب باوی‌ساجد با چهره‌های مطرح سینمایی و ادبی ایران درباره زندگی و آثار این نویسنده اهل جنوب و نیز خطه ادب‌پرور خوزستان است، در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود دولت‌آبادی، داریوش مهرجویی، ابراهیم یونسی، نجف دریابندری، محمد‌علی سجادی، ناصر تقوایی، محمد بهارلو، صفدر تقی‌زاده، یوسف عزیزی بنی‌طرف، (زنده‌یاد) محمد ایوبی، کیانوش عیاری و منوچهر آتشی از نویسندگان و هنرمندانی هستند که یا درباره این داستان‌نویس ایرانی با آنان گفتگو شده و یا یادداشت‌هایی از آنها در این کتاب به چاپ رسیده است.

این کتاب در واقع متن پیاده شده از فیلم مستند "قلم‌رنج" است که باوی ساجد چند سال پیش آن را ساخته بود و به نمایش درآمد.

کتاب "احمد محمود" از فصل‌های "جنوب؛ ‌روایت راوی"، "راوی…"، "‌راوی و نگاهی دیگر" و "راوی و سینما" تشکیل شده و فصل پنجم هم به عکس‌ها و تصاویری از احمد محمود‌ اختصاص دارد که حبیب باوی ساجد در آرشیوش نگهداری می کرده و به کتاب افزوده است.

انتشارات افراز کتاب مذکور را در شمارگان ۱۱۰۰ نسخه منتشر کرده و در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه می‌کند.

این ناشر، کتاب ۱۹۲ صفحه‌ای "احمد محمود" را در مجموعه "ادبیات معاصر ایران در گذر زمان" خود منتشر کرده است. همچنین توسط انتشارات افراز مجموعه داستان " عصابه " نوشته باوی ساجد در در نمایشگاه عرضه شده است.

احمد اعطا با نام ادبی احمد محمود چهارم دیماه 1310 در اهواز به دنیا آمد و ۱۲ مهر ماه ۱۳۸۱ در تهران درگذشت. معروفترین رمان او "همسایه‌ها" است که در زمره آثار برجسته ادبیات معاصر ایران شمرده می‌شود

مجموعه داستان‌های مول، دریا هنوز آرام است، بیهودگی، زائری زیر باران، از دلتگی، پسرک بومی، غریبه ها، دیدار، قصه آشنا، از مسافر تا تبخال و رمان‌های داستان یک شهر، زمین سوخته، مدار صفر درجه، آدم زنده و درخت انجیر معابد از دیگر آثار  این نویسنده فقید هستند.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست