1. خانه
  2. اخبار
  3. اسامی راه یافتگان به مسابقه عکس سفره های حسینی

اسامی راه یافتگان به مسابقه عکس سفره های حسینی

اسامی راه یافتگان به مسابقه عکس سفره های حسینی

در آخرین روزهای باقیمانده از سال جاری، نفرات برتر و برگزیده دومین دوره مسابقه عکاسی از سفره های حسینی مشخص و معرفی شدند.

جلسه داوری دومین دوره مسابقه سفره های حسینی، روز گذشته – سه شنبه ۲۵ اسفندماه جاری – برگزار شد و هیات داوران سه عکس برتر و یک عکس شایسته تقدیر و عکسهای برگزیده این مسابقه را تعیین کردند.

به گزارش خبرنگار " پایگاه عکس چیلیک " به نقل از دبیرخانه دائمی مسابقات هنری سفره های ایرانی اسلامی، در آخرین روزهای سال جاری، جلسه داوری دومین دوره از مسابقات با حضور پنج داور این مسابقه، آقایان: محمدمهدی رحیمیان، یدالله عبدی، حاجی حسین بهرامی، مهدی سروری و مهدی توکلیان در محل سالن سپیده فرهنگسرای انقلاب برگزار شد و از بین ۴۸۵ قطعه عکس پذیرفته شده توسط کارشناس دبیرخانه ۴۱ عکس به عنوان آثار برگزیده به نمایشگاه این مسابقه راه پیدا کردند و سه عکس به عنوان برتر انتخاب شدند.

محمدصالح حجت الاسلامی دبیر این مسابقه اعلام کرد: ما در این مسابقه نسبت به دوره پیشین یعنی دومین مسابقه عکاسی از سفره های افطار که دو ماه گذشته برگزار کردیم نه تنها بیش از ۳۰۰ درصد افزایش کمی ارسال آثار داشتیم بلکه به لحاظ کیفی هم رشد بسیار بالایی را شاهد بودیم و می توان اذعان کرد که حرکت رو به جلو و چشمگیری اتفاق افتاده است و همین امر سبب شد که با وجود اینکه در فراخوان گزینه ای برای عکس شایسته تقدیر در نظر گرفته نشده بود اما در کنار سه عکس برتر یک عکس دیگر هم مورد تقدیر قرار گیرد.

اسامی راه یافتگان به مسابقه عکس سفره های حسینی

وی تصریح کرد: بیش از ۶۵۰ قطعه عکس رسیده از قریب به یکصدو هشتاد متقاضی شرکت در مسابقه به دبیر خانه این دوره ارسال شده بود که ۴۸۵ قطعه عکس در انتخاب اولیه پذیرفته شده و به داوری نهایی گذاشته شد.
در نهایت بنا به رای هیات داوران با انجام داوری و گفتگوهای تخصصی سه قطعه عکس به عنوان عکس های برتر و ۴۱ قطعه عکس از ۳۰ عکاس ایرانی به عنوان آثار منتخب مشخص شدند.

دبیر دائمی مسابقات هنری سفره های ایرانی اسلامی تاکید کرد: در این مسابقه شاهد عکس هایی از تنوع فرهنگی ایران اسلامی و حتی کشورهای مسلمان و شیعه مجاور بودیم و امیدواریم که در مسابقات بعدی آثار غنی تری در این زمینه به دبیرخانه ارسال شود.

وی در خصوص علت تاخیر داوری و تعویق افتادن مراسم اختتامیه و برپایی نمایشگاه این مسابقه گفت: استقبال گسترده رسانه ها و هنرمندان سراسر کشور از این مسابقه باعث شد با مشکلاتی از قبیل آماده سازی فایل ها برای داوری که به دلایل فنی و نقص به هنگام ارسال پدید آمده بود روبرو شویم که باید مرتفع می شد و همین امر برنامه پیش بینی شده را با تغییراتی روبرو ساخت.

اسامی راه یافتگان به مسابقه عکس سفره های حسینی

حجت الاسلامی از آغاز مذاکرات و بررسی پیشنهادات حامیان مختلف برای چاپ کتاب این نمایشگاه خبر داد و ابراز امیدواری کرد که به همزمان با افتتاح نمایشگاه کاتالوگ این نمایشگاه هم منتشر شده و در اختیار علاقمندان قرار گیرد.

 

وی درنهایت گفت: به زودی فراخوان دومین دوره از مسابقه عکاسی از سفره های هفت سین را هم منتشر خواهیم کرد و به همین منظور از کلیه علاقمندان به فرهنگ این مرزو بوم عکاسان هنرمند کشورمان درخواست می کنم که از هم اکنون در صدد تهیه عکس های مناسب و مورد نیاز برای این مسابقه برآیند تا بتوانند با بهترین آثار و بیشترین توان در این مسابقه که به دنبال ثبت لحظه های ناب از گوشه های فرهنگ بالنده ایرانی است حضور و مشارکت داشته باشند.

دبیرخانه مسابقه اسامی عکاسان راه یافته به نمایشگاه را به این ترتیب اعلام کرد: رجبعلی اصفهانیان، راضیه بابازاده، ابراهیم باقرلو، حسین برازنده، محمد تاجیک، اکبر ترابی، مرتضی جعفری، رضا جلالی، سیدعلی حسینی فر، اکبر حیدری، جمشید رجب دوست، کلثوم ریاحی، سهیل زندآذر، سیدهاشم شاکری، حمید شفیعی زاده، وحدت صدر محمدی، سارا طاهرمقدس، محمدعلی طاهری پور، فرامرز عامل بردبار، آریا عبدالحسنی، رضا عنصر سیار، جمشید فرجوند فردا، حسن قائدی، مهدی کمیلی، داوود کهن ترابی، نیما گرشاسبی، منصوره معتمدی، محمدجواد مشهدی، پیمان ملکی مقدم، محمد امین نادی.

گفتنی است در این میان خانم منصوره معتمدی با ۵ قطعه عکس برگزیده رکورد دار این دوره از مسابقه است که دو عکس از مجموع آثار ایشان در دومین مسابقه عکاسی از سفره های افطاری نیز به نمایشگاه راه پیدا کرده بود که یکی از آنها دریافت کننده یکی از جوایز برتر هم بود.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست