1. خانه
  2. اخبار
  3. استاد « اسماعیل زرافشان » درگذشت

استاد « اسماعیل زرافشان » درگذشت

در کمال تاسف و تاثر مطلع شدیم که استاد اسماعیل زرافشان شامگاه روز گذشته – جمعه ۱۱ آذرماه جاری – در سن ۸۳ سالگی در محل اورژانس بیمارستان امام حسین(ع) تهران درگذشتند.

استاد اسماعیل زرافشان که از جمله باسابقه ترین عکاسان ورزشی ایرانی به شمار می روند، شب گذشته پس از طی دوره ای بیماری، حال عمومی شان رو به وخامت گذاشت و با وجود تلاش صورت گرفته، دار فانی را وداع گفتند.

اسماعیل زرافشان متولد سال ۱۳۰۷ در شهر تهران بودند و نخستین تجربیات عکاسی را با عکاسی از مرحوم پدرشان آغاز کردند و سپس هنرجویی این فن را از سن ده سالگی با علاقه دنبال کردند. ایشان در ادامه در سال ۱۳۳۴ با تاسیس و راه اندازی روزنامه کیهان ورزشی به عنوان عکاس ورزشی در سرویس عکس این روزنامه مشغول به کار شدند و در طول دوران خدمتشان، با ذکاوت نگاه و شناختی که از فنون ورزشی داشتند، عکس هایی ماندگار از صحنه های ورزش ایران را به ثبت رساندند.

" پایگاه عکس چیلیک " درگذشت این عکاس هنرمند را به خانواده ایشان، جامعه عکاسی کشور به ویژه شاگردان و هنرجویان این هنرمند فقید، عکاسان مطبوعات و ورزشی تسلیت گفته و تعالی روح آن مرحوم را از درگاه حضرت حق آرزومند است.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست