1. خانه
  2. اخبار
  3. اعلام آمادگی انجمن عکاسان انقلاب برای انتشار آثار حسین پرتوی

اعلام آمادگی انجمن عکاسان انقلاب برای انتشار آثار حسین پرتوی

سرپرست انجمن عکاسان انقلاب و دفاع‌مقدس، در حاشیه نشست خبری "نمایشگاه عکس تجلیل از حسین پرتوی" اظهار داشت: بیش از ۵هزار فریم عکس از دوران انقلاب اسلامی که توسط حسین پرتوی خلق شده، در آرشیو روزنامه کیهان موجود است. اما برای انجمن عکاسان و حتی خالق این آثار، قابل دسترسی نیست. ما بارها برای انتشار این عکس‌ها درقالب کتاب،‌ اعلام آمادگی کرده‌ایم. اما متاسفانه روزنامه کیهان سیستم مناسبی برای نگهدای این فریم‌‌ها ندارد و با این حال، با انجمن عکاسان انقلاب و دفاع‌مقدس هم همکاری نمی‌کند.
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در آغاز این نشست خبری، محمدحسین حیدری ـ سرپرست انجمن عکاسان انقلاب و دفاع‌مقدس ـ درباره تاثیر عکس‌های ماندگار دوران پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: تاریخ هر کشوری، چراغ راه پیشرفت آیندگان است. ایران در سه دهه اخیر، فراز و نشیب‌های بسیاری را پشت سرگذاشته است و سرعت تغییر و تحولات، کار را از دست تاریخ‌نگاران خارج کرده و آنان را به مستندات تصویری نیازمند کرده است.

وی با اشاره به عکس ماندگار بیعت همافران با امام خمینی(ره) که درتاریخ نوزدهم بهمن ماه ۱۳۵۷، توسط حسین پرتوی خلق شده تاکید کرد: این عکاس انقلاب برای ثبت این لحظه، خطرات زیادی را به جان خرید و سه روز پس از انتشار این عکس در روزنامه کیهان، پیروزی انقلاب اسلامی محقق شد که این نشان دهنده تاثیر عکس حسین پرتوی بر پیروزی انقلاب است.

سرپرست انجمن عکاسان انقلاب و دفاع‌مقدس، با گرامیداشت فداکاری‌های حسین پرتوی در راه ثبت لحظات پیروزی انقلاب افزود: هر یک از این عکس‌ها، برگ زرینی از تاریخ ایران هستند که با تاثیرگذاری بر آن، ماندگاری خود را حفظ کرده‌اند.

محمدحسین حیدری در پایان صحبت‌هایش، برگزاری نمایشگاه عکس و بزرگداشت حسین پرتوی را وظیفه انجمن عکاسان انقلاب و دفاع‌مقدس دانست و خاطرنشان کرد: عکاسان زیادی از سراسر کشور،‌ برای شرکت در این نمایشگاه عکس اعلام آمادگی کرده‌اند. امیدواریم سازمان‌های مرتبط با این حوزه، ما را در برگزاری هرچه بهتر این مراسم بزرگداشت یاری کنند.

داریوش عسگری ـ‌عکاس و دبیر "نمایشگاه عکس تجلیل از حسین پرتوی" ـ درباره روند برگزاری این نمایشگاه گفت: "نمایشگاه عکس تجلیل از حسین پرتوی" به نفع درمان این عکاس پیشکسوت و با هدف ایجاد اتحاد و انسجام بین هنرمندان عکاس برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: هر عکاس می‌تواند با توجه به آیین‌نامه فراخوان، سه قطعه عکس به دبیرخانه این نمایشگاه ارسال کند تا به نفع حسین پرتوی به مزایده گذاشته شود.

دبیر "نمایشگاه عکس تجلیل از حسین پرتوی" در پایان این نشست خبری تصریح کرد: تصویر بیعت همافران با امام خمینی(ره)، به روند انقلاب شتاب بخشید. برخورد شعارگونه با این اتفاقات تاریخی و نادیده گرفتن خالق این آثار، بی‌عدالتی در حق اوست.

در حاشیه نشست خبری "نمایشگاه عکس تجلیل از حسین پرتوی"، محمدحسین حیدری در پاسخ به سوال خبرنگار ایبنا مبنی بر دلیل عدم انتشار آثار این عکاس انقلاب در قالب کتاب گفت: بیش از ۵هزار فریم عکس از آثار حسین پرتوی در آرشیو روزنامه کیهان موجود است. اما برای انجمن عکاسان و حتی خالق این آثار، قابل دسترسی نیست. حسین پرتوی در حال حاضر به انتشار عکس‌های خود نیازمند است. شاید این عکس‌ها در سال‌های آینده، ارزش کنونی خود را از دست بدهند. ما بارها برای انتشار این عکس‌ها در قالب کتاب،‌ اعلام آمادگی کرده‌ایم. اما متاسفانه روزنامه کیهان سیستم مناسبی برای نگهدای این فریم‌‌ها ندارد و با این حال، با انجمن عکاسان انقلاب و دفاع‌مقدس هم همکاری نمی‌کند.

نشست خبری "نمایشگاه عکس تجلیل از حسین پرتوی"، ‌صبح امروز (چهاردهم مهر ماه) در بنیاد فرهنگی روایت فتح و با حضور خبرنگاران و پیشکسوتان عکاسی برگزار شد.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست