1. خانه
  2. اخبار
  3. یادی از حسین پرتوی عکاس تأثیرگذار انقلاب اسلامی در ماه تولدش

یادی از حسین پرتوی عکاس تأثیرگذار انقلاب اسلامی در ماه تولدش

حسین پرتوی عکاس پیشکسوت و تأثیرگذار انقلاب اسلامی ایران، ۷ سال است در بستر بیماری به سر می‌برد و کمتر نهاد مسئولی طی این سال‌ها برای حمایت از او پیشقدم شده است.

 

خبرگزاری فارس: یادی از حسین پرتوی عکاس تأثیرگذار انقلاب اسلامی در ماه تولدش
  •  
  •  
  •  

به گزارش خبرنگار هنرهای تجسمی فارس، صبح امروز رئیس مؤسسه هنرمندان پیشکسوت به بهانه سالروز تولد حسین پرتوی عکاس پیشکسوت انقلاب و دفاع مقدس به عیادت وی رفت.

پرتوی عکاس لحظه تاریخی دیدار همافران با امام (ره) بود که لحظاتی به یادماندنی در تاریخ معاصر انقلاب را ثبت کرد و کمتر کسی است که این عکس را به یاد نداشته باشد عکسی که تأثیر بسزایی در تسریع روند پیروزی انقلاب اسلامی ایران داشت.

 

 

پوران‌دخت پرتوی همسر این عکاس پیشکسوت در گفت‌وگو با خبرنگار هنرهای تجسمی فارس درباره وضعیت همسرش توضیح داد: حدود یک هفته در حالت کما به سر می برد ولی اکنون به هوش آمده و خوب است.

وی درباره بهبود نسبی حسین پرتوی گفت: در حقیقت پزشک متخصص ایشان، همان هفت سال پیش ما را جواب کردند و اعلام کردند که دیگر کاری از ما ساخته نیست و بیماری ایشان درمان ندارد و باید از وی با همین وضعیت مراقبت کنیم. اکنون هم پزشک دیگری دارد که هرازگاهی به منزل می‌آید و برخی آزمایش‌ها وداروهایی را تجویز می‌کند ولی به هر حال همه می گویند که درمان قطعی برای ایشان وجود ندارد.

همسر این عکاس انقلاب درباره رسیدگی به مسائل درمانی و مراقبتی وی هم توضیح داد: همیشه صبر می‌کنند تا بهمن‌ماه فرا برسد و بعد یادی از ما می کنند و بعد می‌روند اما چه کسی غیر از خدا می‌داند که ما از بهمن سال گذشته تا کنون چه مشکلاتی را پشت سر گذاشته‌ایم.

وی افزود: ما که نمی‌توانیم مرتب درباره وضعیت ایشان و لزوم رسیدگی به وی حرف بزنیم و طلب همیاری کنیم باید فرد مشخصی را مأمور رسیدگی به وضعیت درمانی و مراقبتی ایشان می‌کردند که به طور دائم در جریان وضعیت ایشان باشد.

 

 

پرتوی با اشاره به مراقبت‌های بسیاری که حسین پرتوی نیاز دارد گفت: ایشان به مراقبت‌های هر روزه نیاز دارد و این مراقبت‌ها نیاز به هزینه دارد در مجموع هر ماه بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هزینه مراقبت و تهیه داروها و وسایل پزشکی ایشان می شود که من با حقوق یک میلیون تومانی که ۹۰۰ هزار تومان آن هم صرف پرداخت قسط می‌شود،‌چگونه باید این هزینه‌ها را تأمین کنم.

او درباره حمایت ارگان‌های مختلف گفت: تنها از سوی نیروهای هوایی ارتش ماهانه ۳۰۰ هزار تومان به ما تعلق می‌گرفت که این مبلغ هم مدتی قطع شده بود و با تلاش بسیار از آن‌ها خواستم که این مقرری را قطع نکنند ولی باز هم اعلام کرده‌اند که باید از نزدیک در جریان وضعیت ایشان قرار بگیرند و این مقرری هم تا بهمن ماه امسال بیشتر به ایشان تعلق نخواهد گرفت و من نمی‌دانم با این وضعیت چه باید کرد و چه کسی باید از ایشان حمایت کند.  

وی افزود: حدود ۱۸۰ هزار تومان هم از محل بیمه پیشکسوتان ورزشی به ایشان تعلق می‌گیرد که با این وجود این مبالغ اصلاً  کفایت نمی‌کند و من به تازگی مجبور به رهن خانه خودمان شده‌ام تا بتوانم از پس هزینه‌های ایشان برآیم.

به گزارش خبرنگار فارس،‌حسین پرتوی متولد یکم دی ماه سال ۱۳۳۱ تبریز است. وی کودکی خود را در جنوب تهران گذراند. از کودکی عاشق عکاسی بود و بعد از اتمام دوره سیکل دبیرستان تحصیل را رها کرد و برای کار به روزنامه کیهان رفت. ابتدا در انبار روزنامه، بعد در آرشیو آن و سپس در لابراتوار آن مشغول به کار شد. شور و شوقی که او برای فراگیری داشت مسئولین روزنامه را ترغیب می کرد که به او کار های مهم تر بدهند و بالاخره در سن هفده سالگی عکاس بخش ورزشی روزنامه شد. پرتوی کارش را با عکاسی خبری در شاخه های مختلف عکاسی ادامه داد و از عکس های معروف و به یاد ماندنی او می توان به بیعت همافران با امام، بسته شدن فرودگاه در دوره بختیار و اعدام سران رژیم سابق در دبیرستان علوی اشاره کرد. 

این عکاس پیشکسوت و تأثیرگذار در انقلاب اسلامی ایران حدود هفت سال است که در بستر بیماری به سر می‌برد و با شرایط ویژه تحت درمان و نگهداری است.

پرتوی طی سال‌های اخیر با هزینه‌های بالای درمان روبه رو بوده  وکمتر نهادی برای پیگیری و رسیدگی به وضعیت کنونی او پیشقدم شده است.

انتهای پیام/

 

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست