1. خانه
  2. اخبار
  3. اهدای جایزه عکاسی سعید حسن عباسی به زلزله زدگان هائیتی

اهدای جایزه عکاسی سعید حسن عباسی به زلزله زدگان هائیتی

" سعید حسن عباسی " عکاس ایرانی که چندی پیش در مسابقه بین المللی عکس ۲۰۰۹ اپوچ تایمز نیویورک منتخب رتبه سوم این مسابقه شده بود(+)، طی نامه ای به دبیرخانه بنیاد اپوچ تایمز، جایزه نقدی ارسال شده را جهت همدردی به زلزله زدگان کشور هائیتی اهدا نمود.

سعید حسن عباسی در بخشی از نامه ارسالی خود آورده است:
از اینکه عکس من توانست با احساس و سادگی خود بدون در نظر گرفتن ملیت، زبان، فرهنگ، از زبان مشترک انسانی که همانا مهربانی، عشق و دوستی است در رتبه بالای مسابقه قرار گیرد بسیار خورسندم و بی شک این حاصل هنر عکاسی است که از آن انتظار می رود.

این عکاس هنرمند در بخش دیگری از نامه خود خطاب به برگزارکننده مسابقه، ضمن اشاره به وجود فرزند خود که از بدو تولد از وجود ببماری خاصی رنج می برد، آورده است:
زلزله کشور هائیتی و دیدن فیلم های تکان دهنده از بازماندگان خصوصا کودکان را از تلویزیون دیدیم و بسیار متاثر شدیم.

دختری ۱۱ ساله دارم که نامش ریحانه است. دارای بیماری خاص است و ماهانه چند صد دلار هزینه درمانی او است و شاید این جایزه مرهم کوچکی برای هزینه ی درمانی او می توانست باشد اما من و ریحانه در درد کودکان رنج دیده ی هائیتی شریک می شویم و ضمن احترام به آن بنیاد محترم، جایزه نقدی رتبه سوم مسابقه که مبلغ ۵۰۰ دلار بوده را به کودکان زلزله زده هائیتی اهدا می کنیم.
خواهشمندم هر طور که صلاح می دانید مبلغ ۵۰۰ دلار را بصورت نقد و یا کالا به هائیتی ارسال نمایید.

این عکاس هنرمند در انتهای نامه ارسالی خود ذکر کرده است که: شاید تفکر بعضی اینگونه باشد که تفاوت در فرهنگ، زبان، ملیت و رنگ پوست بین انسان ها جدایی می اندازد اما اینگونه نیست! بلکه انسان ها همه یک وجه مشترک بزرگ دارند و آن قلب های عاشق و مهربانی است که باعث می شود یکدیگر را دوست بدارند و ازسختی و رنج همنوعان خود سخت نگران و متاثر شوند.
برای جهانی عاری از ظلم و فقر دعا می کنیم.

جهت مشاهده عکس راه یافته این عکاس " اینجا " و جهت رویت گزارش عکس های راه یافته به مسابقه " ایـنـجـا" کلیک کنید.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست