1. خانه
  2. اخبار
  3. بزرگداشت ژازه طباطبایی فردا در نگارخانه برگ برگزار می‌شود

بزرگداشت ژازه طباطبایی فردا در نگارخانه برگ برگزار می‌شود

نگارخانه برگ سازمان زیباسازی شهرداری تهران همزمان با اولین سالگرد در‌گذشت ژازه طباطبایی مراسم بزرگداشت و نمایشگاه آثار نقاشی، مجسمه و عکس این هنرمند فقید را برگزار می‌کند.

سیدمجتبی موسوی مدیر اداره آثار حجمی سامان زیباسازی در این باره به خبرنگار مهر گفت: مراسم بزرگداشت ژازه طباطبایی با حضور علاقمندان به هنر مجسمه‌سازی و نقاشی در نگارخانه برگ برگزار می‌شود و در این مراسم خسرو سینایی، بهروز دارش، داریوش اسدی و تنی چند از هنرمندان درباره ویژگی و شاخصه هنری و شخصیتی ژازه سخنرانی خواهد کرد.

وی افزود: این مراسم روز شنبه ۲۶ بهمن از ساعت ۱۶:۳۰ در محل نگارخانه برگ برگزار می‌شود و نمایشگاه آثار نقاشی، مجسمه و عکس ژازه طباطبایی تا پنجم اسفند در نگارخانه برگ میزبان علاقمندان است. نگارخانه برگ در میدان هروی، خیابان وفامنش، خیابان جمالی، عمارت عین الدوله واقع است.

ژازه طباطبایی از مطرح‌ترین هنرمندان عرصه هنرهای تجسمی بود که 19 بهمن پارسال در بیمارستان آتیه تهران از دنیا رفت. این هنرمند ابتدا نمایشنامه‌نویس و کارگردان بود و اولین نمایشگاه نقاشی خود را سال ۱۳۲۹ برپا کرد و سال ۱۳۳۹ نگارخانه هنر جدید را بنیان نهاد. آثار نقاشی و مجسمه ژازه در موزه‌ها و کلکسیون‌های شخصی دنیا نگهداری می‌شوند.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست