1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. تجلیل از عکاسان پیشکسوت کرمان در همایش راویان زمان

تجلیل از عکاسان پیشکسوت کرمان در همایش راویان زمان

طی مراسمی از سوی اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران کرمان از عکاسان پیشکسوت استان کرمان تجلیل و قدردانی شد.
به گزارش دفتر رسانه پایگاه عکس چیلیک در مراسمی با عنوان «نخستین همایش راویان زمان» که روز چهارشنبه برابر با نخستین روز از شهریور ماه سال ۱۴۰۲ و «روز عکس تاریخی» از سوی دفتر اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران کرمان در تالار زغال سنگ کرمان به بهانه «روز جهانی عکاسی» برگزار شد از قریب به چهل تن از عکاسان پیشکسوت استان کرمان قدردانی شد.


این همایش که برای تجلیل از عکاسان پیشکسوت کرمان برگزار شد، با استقبال کم نظیر عکاسان کرمانی و علی الخصوص عکاسان جوان کرمان همراه بود و حضور مسئولین استان از جمله: حمید فردوسی نایب الرئیس اتاق اصناف مرکز کرمان، ربیعی رییس اتاق اصناف کرمان، مهندس قوام معاون سازمان صمت استان، دکتر میری رییس تعزیرات کرمان، سرهنگ رئیسی ریاست اداره اماکن کرمان، سلطانزاده رییس اداره آموزشگاه‌های استان کرمان و دکتر نجیب زاده نماینده وزارت کار در سازمان جهانی کار، باعث دلگرمی عکاسان پیشکسوت کرمان شد.


ابتدا حائری مجری برنامه با تبریک ۲۸ اَمرداد/ ۱۹August روز عکس تاریخی، به اهمیت عکس و عکاسی را در سطح جامعه یادآور شد.
مرتضی مهرانفر، دبیر اتحادیه عکاسان کرمان در ابتدای این نشست با اشاره به اینکه اتحاد رمز موفقیت و پیروزی است، گفت: دورهم جمع شدن افراد به معنای شروع و کنار هم بودن به معنای پیشرفت و کار کردن باهم به معنای موفقیت است.
وی افزود: اگرچه به تنهایی قادر به انجام کارهای کوچکی هستیم، اما در کنار هم و با هم می‌توانیم کارهای زیادی را انجام بدهیم.
مهرانفر از تک تک اعضا، مسئولان و اتحادیه درخواست کرد شانه به شانه همدیگر بایستند تا به حول و قوه الهی بتوانیم مشکلات و موانع را از سر راه خود برداریم.
وی افزود: طی سالهای اخیر، اتحادیه در حوزه توسعه کمی و کیفی عکاسی و فیلمبرداری در شهر کرمان گام‌های خوبی برداشته، اما هنوز به آنچه می‌خواستیم که بایسته و شایسته باشد، نرسیده ایم و انشاالله با یاری شما در اقداماتی که پیش رو داریم، خواهیم رسید.


در ادامه محمّدرضا برفر رییس اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران کرمان با بیان اینکه خوشحالم که توانستم بعد از چندین سال اعضای صنف را دور هم جمع کنیم تا اعضا با همدیگر دیداری داشته باشند، گفت: در دوره کرونا متاسفانه! فاصله اعضا با همدیگر خیلی زیاد شد.
وب افزود برخی از همکاران که هم بازنشسته شده و در منزل بودند، دیگر نه به واحدهای صنفی مراجعه می‌کردند و نه بازدیدی داشتند، بنابراین دوست داشتیم همه دور هم باشیم و یک جلسه دوستانه داشته باشیم.
در این مراسم خلاصه فیلمی از مجموعه گفتگوهای مظفّر طاهری با عکاسان کرمان پخش شد که به استاد علی خیراندیش اختصاص داشت و در ادامه آقایان چمک و کیانوش برهانی به اجرای برنامه موسیقی پرداختند.
حمید فردوسی نایب اول رییس اتاق اصناف مرکز کرمان، سخنران بعدی بود که ضمن قدردانی از محمدرضا برفر رییس اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران کرمان که کار مهمی را به سرانجام رسانده است، از برگزاری چنین اتفاقی که کم سابقه بوده، ابراز خوشنودی کرد و آرزو کرد که این مورد در سطح دیگر اتحادیه ها هم پیش بیاید.


پس از پذیرایی از مدعوین، مراسم با سخنرانی دکتر میری رییس تعزیرات حکومتی استان کرمان، ادامه پیدا کرد که ایشان هم ضمن اشاره به فعالیت‌های اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران کرمان و علی الخصوص آقای برفر، با بیان اینکه چقدر خوشحال شده که این جمع تشکیل شده است و پیشکسوتان عکاسی کرمان بعداز مدتها دوباره دور هم جمع شده و دیدارها تازه شده سخنرانی خود را به اتمام رساند.
آخرین سخنران این نشست، حضور دوباره محمدرضا برفر رییس اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران کرمان بود که گزارش مفصلی از عملکرد اتحادیه در زمان تصدی‌شان ارائه کرد.
در پایان مراسم با اهدای لوح یادبود، از عکاسان و فیلمبرداران پیشکسوت کرمان تجلیل به عمل آمد و این عزیزان با گرفتن یک عکس یادگاری، خاطره این مراسم را جاویدان کردند.
پایان بخش مراسم پیشکسوتان عکاس کرمانی، به همراه عکاسان جوان کرمان، صرف ناهار در محیط دوستانه ای بود که با یادآوری خاطرات شیرین گذشته، فضایی دلنشین را برای حاضرین رقم زد.


اسامی عکاسان تقدیر شده در این نشست فرهنگی_هنری (به ترتیب حروف الفبا) معرفی شده است: محمد انجم شعاع، محمد انوشه، محمد بنانی، ناصر پاک سرشت، یدالله ترکزاده، رکن الدین حجازی، حسین حسنی، حسین حسینی نژاد، علیرضا حقدان، منصور حیدری، منصور خداوردی، علی خیراندیش، امیر داریوش، منصور دانشی، عباس راشدی، مهدی راشدی، محمدعلی روسفید، امان الله زندی فر، فهیمه سبزه بلوچ، منصور سلطانی، علی سنجری، احمد سیستانی، محمد شفیع حیدری، مجید شیخ بهایی، حمید صادقی، علی صادقی پور، رضا صافی زاده، مظفر طاهری، محمد عبدالکریمی، ناصر عظیم پور، محمدعلی غفاری نیا، جواد فارسی، علیرضا فرهمند، ابراهیم مجیدی، اکبر محمدی، علی محمدی، محمد مخقبل زاده، مسعود مصری، محمد معین الدینی، کیوان ممتازی، محمدحسین مهرابیان، حمیدرضا مهرالهی، مرتضی مهرانفر، محمود مهربخش، بهروز موحدی، جواد موسوی، حسین میرزایی، محمدحسین نامدار، مسعود نکویی، حمید نیک نفس، حسین ودیعتی، ناصر هاشمی.

عکس ها: مظفر طاهری، هومن رضوان نژاد و محمد لطیف کار

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
نمایشگاه گروهی عکس «سوی آن» در گالری ملت
پسین
فراخوان پانزدهمین نمایشگاه عکس‌ های برتر سال‌ دوربین.نت‎

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست