1. خانه
  2. اخبار
  3. تهیه عکس و فیلم از مزاحمان نوامیس / ۱۵۰خودرو در پایتخت توقیف شد

تهیه عکس و فیلم از مزاحمان نوامیس / ۱۵۰خودرو در پایتخت توقیف شد

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ با اعلام اینکه طرح برخورد با مزاحمان نوامیس و مانکنهای خیابانی تا زمان دستیابی به وضعیت مطلوب ادامه دارد گفت: در اجرای این طرح پلیس اقدام به مستند سازی کرده و از افراد متخلف عکس و فیلم تهیه می کند تا ارتکاب جرم خود را کتمان نکنند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسین ساجدی نیا صبح امروز سه شنبه در نشستی با حضور خبرنگاران به تشریح جزئیات طرح برخورد با مزاحمان نوامیس و مانکنهای خیابانی پرداخت و گفت: موضوع برخورد با مزاحمان نوامیس و مانکنهای خیابانی در قالب اجرای طرح امنیت اجتماعی چهارمین مطالبه مردم از پلیس بود بر همین اساس از اول خرداد ماه این طرح به صورت گسترده از سوی پلیس آغاز شد.

وی ادامه داد: برخورد با مزاحمان نوامیس و مانکنهای خیابانی وظیفه ذاتی پلیس است و این وظیفه تا زمانی که به وضعیت مطلوب برسیم در تهران ادامه دارد ولی شاید اجرای آن پس از گذشت مدتی و کم شدن تعداد مجرمان اندکی کمرنگ تر شود.

فرماندهی انتظامی تهران بزرگ گفت: در اجرای طرح برخورد با مزاحمین نوامیس و مانکنهای خیابانی پلیس اقدام به مستند سازی کرده و از افراد متخلف عکس و فیلم تهیه می کند تا با تشکیل پرونده این افراد نتوانند جرم ارتکابی خود را کتمان کنند.

سردار ساجدی نیا گفت: با استفاده از دوربینهای نصب شده در سطح شهر از تمامی افراد در حین ارتکاب جرم عکس و فیلم گرفته می شود و در مرحله بعد ابلاغیه ای از سوی پلیس امنیت به درب منزل شخص خاطی فرستاده شده و به پلیس امنیت فراخوانده می شود و پس از رسیدگی به جرم ارتکابی به مراجع قضائی ارجاع داده می شود.

وی گفت: در اجرای این طرح و انجام مستندسازیهای لازم از دوربینهای کنترل ترافیک استفاده نشده و تمامی دوربینها مربوط به پلیس است.

فرماندهی انتظامی تهران بزرگ گفت: طرح برخورد با مزاحمان نوامیس و مانکنهای خیابانی همانند سالهای گذشته اجرا می شود و تنها رویکرد آن تغییر یافته است.

سردار ساجدی نیا گفت: در اجرای این طرح هیچ نهادی به استثناء مراجع قضائی با پلیس همکاری نمی کنند.

وی با اشاره به طرح عفاف و حجاب گفت: تا کنون اجرای این طرح به پلیس ابلاغ نشده و زمان ابلاغ آن نیز هنوز مشخص نیست.

فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در پاسخ به اینکه آیا برای آغاز طرح برخورد با بد پوششی نباید منتظر ابلاغ طرح عفاف و حجاب می ماندید، گفت: در حال حاضر برخورد با مانکنهای خیابانی و مزاحمین نوامیس جزء وظایف ذاتی پلیس به شمار می رود و پلیس نیز خارج از این چارچوب اقدامی نمی کند به همین دلیل نیاز به ابلاغ هیچ طرحی نیست.

سردار ساجدی نیا گفت: پلیس معتقد است که این افراد سازمان یافته هستند و باید با آنان به صورت جدی برخورد شود.

وی گفت: در طرح عفاف و حجاب ۲۲ دستگاه وظایفی را بر عهده دارند که هر کدام باید اقدامات خود را انجام دهند اما نیروی انتظامی تنها مطالبات مردم را پیگیری می کند.

وی ادامه داد: پلیس در اجرای طرح برخورد با مزاحمان نوامیس و مانکنهای خیابانی وارد حریم خصوصی افراد نمی شود و تنها با آنچه که در ظاهر شهر نمایان شده و عفت عمومی را خدشه دار می کند برخورد می کند.

ساجدی نیا با بیان اینکه در مدت سه روز از اجرای این طرح به طور میانگین در تهران روزانه 150 خودرو توقیف شده، اضافه کرد: خاطیان پس از تشکیل پرونده در اختیار مشاوران پلیس قرار می گیرند تا به صورت علمی با آنها برخورد و جرایمشان ریشه یابی شود.

وی گفت: افرادی که در این طرح از سوی پلیس دستگیر می شوند از دید پلیس مجرم نبوده و پلیس اعتقاد دارد که آنان مرتکب اشتباه شده و باید توجیه شوند.

وی با بیان اینکه خودرو حریم خصوصی به شمار نمی رود گفت: خودروهایی که در سطح شهر تردد می کنند حریم خصوصی افراد به شمار نمی روند و اگر جرمی در خودرو صورت گیرد پلیس در حد وظیفه ذاتی خود با آن برخورد می کند.

فرماندهی انتظامی تهران بزرگ گفت: زنان متخلفی که در قالب اجرای این طرح از سوی پلیس دستگیر می شوند اگر پس از انجام مشاوره واقعا آسیب دیده باشند به کمیته امداد امام خمینی فرستاده می شوند تا تحت پوشش قرار گیرند.

ساجدی نیا با اشاره به مرحله دوم طرح برخورد با اراذل و اوباش گفت: ظرف چند روز آینده مرحله دوم این طرح آغاز و با ۲۵۰ اراذل و اوباش شناسایی شده برخورد می شود.

وی گفت: در حال حاضر ۳۰ نفر از اراذل و اوباش با ضمانت های ائمه جماعت و شورایاریهای محل آزاد شده اند.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست