1. خانه
  2. اخبار
  3. توانمندی‌های معلولان در قاب دوربین یک عکاس

توانمندی‌های معلولان در قاب دوربین یک عکاس

خبرگزاری فارس: توانمندی‌های معلولان کشور در بخش‌های مختلف فرهنگی، هنری، ورزشی و ‌اجتماعی در قاب دوربین نفیسه صنایع زیبا، به نمایش گذاشته می‌شود.

 

خبرگزاری فارس: توانمندی‌های معلولان در قاب دوربین یک عکاس
  •  
  •  
  •  

به گزارش خبرنگار هنرهای تجسمی فارس،‌نفیسه صنایع زیبا،‌ عکاسی است که به ثبت توانمندی‌های جامعه معلولان کشور علاقه نشان داده است و قصد دارد نمایشگاهی از عکس‌هایش را با همین موضوع برپا کند.

نفیسه صنایع زیبا که حدود یک سال است به عنوان همیار با «انجمن معلولین باور» همکاری دارد، از طریق همین انجمن با دیگر مؤسسات و انجمن‌های مخصوص به معلولان آشنا شده و سوژه عکس‌هایش را افراد توانمند جامعه معلولان انتخاب کرده است.

او هدفش را از انتخاب این سوژه و نمایش آن‌ها ایجاد انگیزه در میان خانواده‌هایی عنوان می‌کند که افراد معلول در خانواده دارند ولی هنوز به توانمندی‌هایشان باور ندارند.

این عکاس،‌ برای روز شنبه ۲۵ آذرماه نمایشگاهی از این عکس‌ها را در فرهنگسرای پرواز واقع در میدان آزادی برپا خواهد کرد و ۳۷ قطعه عکس رنگی از فعالیت‌های مختلف معلولان در اجتماع را به نمایش می‌گذارد.

این عکس‌ها فعالیت‌های فرهنگی، هنری،‌اجتماعی،‌ورزشی و دیگر فعالیت‌های افراد معلول را نشان می‌دهد.

نفیسه صنایع زیبا درباره گرایش خود به سمت عکاسی از این افراد معلول به خبرنگار فارس گفت: طاها حسینی خبرنگار معلول و مقیمی ورزشکار معلول انگیزه‌های من برای پرداختن به این سوژه بودند. طاها حسینی با وجود معلولیتش، تحصیلات عالیه دارد، ازدواج کرده و در زمینه حرفه‌ای نیز با چندین روزنامه همکاری دارد که اینها دغدغه‌های یک فرد معلول است، تحصیل، شغل و ازدواج و او با این دغدغه‌ها به راحتی کنار آمده و موفق شده است.

وی افزود: مقیمی نیز به عنوان یک ورزشکار معلول نقش مهمی در گرایش من به سوی عکاسی افراد معلول داشت. او 

قهرمان دو میدانی است و سه بار با دوچرخه  15 کشور اروپایی و کشورهای جنوب روسیه را رکاب زده است و اینها برای من ایجاد انگیزه کردند.

او درباره عکاسی از زنان معلول هم گفت: زنان معلول بیشتر گوشه‌نشینی می‌کنند و من با نمایش این توانمندی‌ها می‌خواهم آن‌ها را به حضور در اجتماع ترغیب کنم.

نفیسه صنایع زیبا دانشجوی عکاسی است و تاکنون در پروژه‌های عکاسی خود به معضلات اجتماعی،‌اعتیاد و دیگر موضوعات مستند اجتماعی پرداخته است.

او همچنین در حال رایزنی با خانه هنرمندان ایران است تا بتواند نمایشگاه آثارش را درباره توانمندی‌های معلولان ایران در آن‌جا به نمایش بگذارد.

انتهای پیام/

 

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست