1. خانه
  2. اخبار
  3. جایگزینی عکس های شهدا به جای شمایل در هیئات مذهبی تهران

جایگزینی عکس های شهدا به جای شمایل در هیئات مذهبی تهران

سخنگوی شهرداری تهران با اشاره به تسهیلات شهرداری برای هیات مذهبی در ماه محرم گفت : امسال عکس های چاپ شده شهدا جایگزین شمایل می شوند و شهرداری تهران با مشارکت نیروی انتظامی و سازمان تبلیغات اسلامی شهر تهران عکس های شهدای ۵۰۰ هیات تهران را چاپ و نصب می کند. 
به گزارش حیات به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری تهران ، محمد هادی ایازی با اشاره به اهداف برگزاری نمایشگاه عطر سیب گفت : تامین مایحتاج دسته های عزاداری از اهداف برپایی این نمایشگاه است که در این دوره نیز غرفه ها به طور رایگان در اختیار فروشندگان قرار می گیرد با این تعهد که کالاهای خود را با تخفیف ویژه به هیئات بفروشند .
وی گفت : خوشبختانه تعداد هیات های عزاداری تهران بسیار است و مدیریت شهری وظیفه خود می داند که از این نهادها حمایت کند و بستر لازم را برای انجام فعالیت های آن ها و ارائه تسهیلات لازم فراهم سازد.
ایازی با تاکید بر این که هیات های مذهبی رسالت سنگینی بر دوش خود دارند ، تصریح کرد : امسال عکس های چاپ شده شهدا جایگزین شمایل ها می شوند و شهرداری تهران با مشارکت نیروی انتظامی و سازمان تبلیغات اسلامی شهر تهران در نظر دارد عکس های شهدای ۵۰۰ هیات تهران را چاپ و نصب کند .
وی با اشاره به بحث فرهنگ سازی و تمرکز بیشتر بر عرضه اقلام فرهنگی ، قرآنی ، افزود : شهرداری تهران اقدام به انتشار ۶۰ هزار جلد قرآن کریم کرده است که به محض آماده شدن در نمایشگاه عطر سیب ویژه هیات مذهبی ( حسینیه ها ، هیات مستمر) اهدا خواهد شد .
مشاور عالی شهردار تهران در ادامه اظهار کرد : در تهران حدود ۱۳ هزار هیات مذهبی وجود دارد که اعتبارات امسال جهت خرید نمایشگاه به تفکیک حسینیه ها ۱۷۰ هزار تومان ، مساجد ۳۰۰ هزار تومان ، هیات های مستمر ۱۳۰ هزار تومان ، هیات های موردی ۱۰۰ هزار تومان و هیات های دانش آموزی ۷۰ هزار تومان است .
وی افزود : اعتبار بسته های فرهنگی نیزبه تفکیک حسینیه ها ۸۰ هزار تومان ، مساجد ۱۳۰ هزار تومان ، هیات های موردی ۵۰ هزار تومان ، هیاتهای مستمر ۷۰ هزار تومان و مدارس ۴۰ هزاراست ، ضمن آن که همه هیات های مذهبی تهران بن بازیافت حاوی کیسه های زباله دریافت خواهند کرد .   
شایان ذکر است نمایشگاه عطر سیب همزمان با نزدیک شدن به ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله در فرهنگسرای بهمن برگزار می شود .

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست