1. خانه
  2. اخبار
  3. در اختتامیه اکسپوی عکس تهران مطرح شد: هنوز یک گالری جدی برای عکس نداریم

در اختتامیه اکسپوی عکس تهران مطرح شد: هنوز یک گالری جدی برای عکس نداریم

» سرویس: فرهنگی و هنری – تجسمی و موسیقی

مدیر نگارخانه شمس در نشست اختتامیه اکسپوی عکس تهران با بیان اینکه هنوز گالری جدی برای عکس نداریم‌، خاطر نشان کرد: نمایشگاه‌هایی که با عنوان عکس تا کنون برگزار شده‌اند به صورت جدی به مقوله قیمت نپرداخته‌اند‌؛ به نظرم اگر فقط پنج گالری عکس جدی داشته باشیم، قیمت عکس‌ها مشخص می‌شود.

به گزارش خبرنگار هنرهای تجسمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، نشست اختتامیه اکسپوی عکس تهران با اعلام فروش ۱۵ میلیونی از مجموع ۱۰۵ میلیون تومان آثار قیمت گذاری شده شامگاه ۲۶ دی برگزار شد.

در این نشست که با تاخیر یک ساعته در خانه هنرمندان ایران برگزار شد،‌ جمشید حقیقت‌شناس مدیر گالری‌های خانه هنرمندان ایران با اشاره به فروش نه چندان خوب این اکسپو‌، آن را اولین فعالیت جدی در عرصه اکسپو برای فروش عکس عنوان کرد.

در این نشست علی جمشیدی برگزار کننده اکسپوی عکس تهران با بیان اینکه سیستم برگزاری اکسپو با جشنواره و بینال متفاوت است‌، اظهار داشت: اکسپوی عکس ۹۱ تهران فقط یک طرح مقدماتی برای اکسپوهای آتی است که احتیاج به حمایت مسئولین‌، حامیان هنری و رسانه‌ها دارد.

وی ادامه داد:‌اکسپوی اصلی نیمه دوم آذر ۹۲ برگزار خواهد شد و تجربیات اکسپوی امسال در کنار حامیان هنری سبب افزایش کیفیت آثار و بهتر برگزار شدن آن می‌شود.

جمشیدی تصریح کرد:‌اکسپوی عکس تهران کپی برداری از پاریس فوتو نیست‌، ما هنرمندان توان‌مندی داریم که اکسپوی عکس تهران می‌تواند گوشه‌ای از توانمندی‌های آنها را نشان دهد.

مدیر نگارخانه شمس همچنین درباره نحوه قیمت گذاری آثار حاضر در این اکسپو گفت: براساس اینکه هنرمندان اولین بار در این اکسپو شرکت می‌کنند و یا هنرمندی با سابقه و یا برجسته است قیمت اثر مشخص می‌شود.

وی تصریح کرد: اگر هنرمندی برای عکس خود قیمتی ۱۰ میلیون تومانی می‌گذارد‌، نگران آن است که اگر اثرش به فروش نرفت،‌ اعتبار هنری‌اش پایین نیاید.

جمشیدی با بیان اینکه هنر معاصر ایران دچار دغدغه مارکت‌زدگی است،‌ اظهار داشت:‌ البته در چند سال پیش یکی از جریاناتی که سبب شده آثار هنری ایران به طور جدی به فروش برسد، حراجی‌ها هستند.

وی ادامه داد: در شهری مثل پاریس پنج محله که هر کدام بیش از یکصد گالری فعال دارند، فعالیت در عرصه هنری انجام می‌دهند در حالی که ما در کل شاید نزدیک به ۱۲۰ گالری داشته باشیم که از میان آنها حدود ۲۰ گالری فعال هستند.

برگزار کننده اکسپوی عکس تهران افزود: اگر گالری‌های تهران با یکدیگر هماهنگ باشند، حتی می‌شود در نمیه دوم آذرماه سال ۹۲ ویژه برنامه‌هایی را فقط برای نمایش برپا کنیم.

جمشیدی با بیان اینکه هنوز گالری جدی برای عکس نداریم‌، خاطر نشان کرد: نمایشگاه‌هایی که با عنوان عکس تا کنون برگزار شده‌اند به صورت جدی به مقوله قیمت نپرداخته‌اند‌؛ به نظرم اگر فقط پنج گالری عکس جدی داشته باشیم قیمت عکس‌ها مشخص می‌شود.

مدیر نگارخانه شمس گفت: در جایی مثل فرانسه که مرکز عکاسی جهان است عکس‌ها بین هزار تا ۶۰ و یا ۷۰ هزار یورو قیمت دارند. به نظرم جامعه ما هنوز عکس خریداری نکرده تا بداند قیمت عکس چقدر است.

وی اکسپوی عکس تهران را برنامه‌ای برای بهتر برگزار شدن اکسپوی آینده دانست و بر لزوم حضور تجربه‌های جدید برای برگزاری بهتر اکسپو تاکید کرد.

جمشید حق‌شناس هم اولین هدف برگزاری اکسپو را انتقال عکس به منزل افراد و اماکن دیگر عنوان کرد و گفت: در حال حاضر احتیاج به یک بازار دائمی برای خرید و فروش عکس داریم ما به صورت بالقوه خریدار عکس هستیم و متاسفانه خانه‌های ما خالی از عکس هستند.

به گزارش ایسنا،‌ اکسپوی عکس تهران با نمایش آثاری از رضا کیانیان، ناصر تقوایی‌، بهمن جلالی و … از ۱۶ تا ۲۷ دی در خانه هنرمندان تهران برپا شده است.

انتهای پیام

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست