1. خانه
  2. اخبار
  3. جواد منتظری: مالتی مدیا برای عکاسان خبری جدی تر شده است

جواد منتظری: مالتی مدیا برای عکاسان خبری جدی تر شده است

جواد منتظری در گفت و گو با ستاد خبری چهارمین جشنواره پایگاه عکس خبری دوربین اظهار داشت: مالتی مدیا برای عکاسان خبری جدی تر شده است.

استفاده از مالتی مدیا در عکاسی عنوان کارگاه تخصصی جواد منتظری در ششمین روز از برگزاری جشنواره پایگاه عکس خبری دوربین بود.
این دومین سالی است که منتظری آموزش مالتی مدیا را برای علاقه مندان برگزار می کند. کارگاهی که به زعم جواد منتظری نسبت به سال گذشته تفاوت هایی داشت که در گفت وگو با ستاد خبری جشنواره به برخی از آنها اشاره کرد.

-مالتی مدیا صنعتی است که در حال حاضر در اکثر کشورهای پیشرفته دنیا از آن استفاده می شود و متاسفانه جایگاه خاصی را در حال حاضر در ایران نمی توان برای آن تعریف کرد.

به نظر شما عمده ترین مشکل راه نیافتن مالتی مدیا به مطبوعات ایران چیست؟
متاسفانه در حال حاضر در ایران مالتی مدیا نداریم و شاید جز من و یک عکاس دیگر و چند خبرنگار کسی دیگر کار مالتی مدیا انجام نمی دهد و به جرات می توانم بگویم که: مالتی مدیا راهی به مطبوعات ایران ندارد. چرا که آنها حاضر به هزینه کردن نیستند. به هر حال استفاده از مالتی مدیا به دلیل استفاده از متن صدا و تصویرزمان و هزینه زیادی را می طلبد، بنابراین تمام این دلایل باعث می شود تا در مطبوعات ایران از آن استفاده نشود. اما من احساس می کنم در آینده نزدیک شاهد استفاد از مالتی مدیا در مطبوعات خواهیم بود چرا که با پیشرفت روزافزون این صنعت در دنیا چاره ای جز این نخواهیم داشت.

در حال حاضر در تمام دنیا نحوه انتقال پیام تغییر کرده است وایران نیز باید که با جریان روز دنیا هماهنگ باشد.
متاسفانه ما در ایران با مشکلات استفاده از اینترنت روبرو هستیم.
ابزاری که یکی از ارکان اساسی ساخت مالتی مدیا است و تا وقتی که دولت فکری به حال وضع اینترنت در ایران نکند با مشکلاتی از این دست روبرو خواهیم بود.

-آیا فکر نمی کنید جز مواردی که به آن اشاره کردید نبود آموزش کافی در زمینه مالتی مدیا باعث شده است تا در این زمینه اطلاعات کافی در اختیار علاقه مندان قرار نگیرد؟
من کاملا موافقم که ما در عکاسی خبری مشکلات آموزشی زیادی داریم و واقیعت این است که سیستم آموزشی ما در زمینه عکاسی مطبوعات آموزش های ناصحیحی را ارائه می کند.

بسیاری از اساتید آموزش عکاسی خبری در این زمینه تبحر ندارند.
برخی از آنها عکاسان هنری هستند که تا به حال عکاسی خبری را تجربه نکرده اند و فقط مباحث تئوری آن را گذرانده اند.

مالتی مدیا بسیار صنعت مدرن و جدیدی است. تا حدودی طبیعی است که دانشگاه ها و سایر مراکزی که عکاسی خبری را تدریس می کنند با این دانش آشنایی نداشته باشند و من قبول دارم که ما مشکلات آموزشی داریم که امیدوارم به مرور زمان این مشکل نیز حل شود.

-سال گذشته نیز آموزش مالتی مدیا را برای علاقه مندان داشتید. سطح کیفی برگزاری کارگاه های جشنواره امسال را نسبت به سال قبل چگونه ارزیابی می کنید؟

در مورد کارگاه خودم می توانم بگویم که نسبت به سال قبل شاهد استقبال بیشتر علاقه مندان بودم و برای خود من بسیار جالب بود.
من احساس می کنم آشنا شدن با مالتی مدیا برای عکاسان خبری ما جدی تر شده است. حتی یکی از عکاسان به عنوان تمرین یک مالتی مدیا ساخته بود که همین جای امیدواری دارد که انگیزه خوبی در انها ایجاد شده است.
جشنواره سالیانه دوربین .نت بستر خوبی را برای آموزش عکاسان خبری فراهم می کند که امیدوارم سالهای سال پا بر جا باشد.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست