1. خانه
  2. اخبار
  3. سعید صادقی: اولین دوسالانه ، شروعی برای جستجو و کشف عکاسان مسلمان سراسر جهان است

سعید صادقی: اولین دوسالانه ، شروعی برای جستجو و کشف عکاسان مسلمان سراسر جهان است

عید صادقی (هنرمند عکاس) و عضو هیأت انتخاب آثار اولین دوسالانه بین المللی عکس جهان اسلام، ‌این حرکت را نوید بخش شروعی برای جستجو و کشف عکاسان مسلمان سراسر جهان وشناسایی استعدادها و خلاقیت ها و امکانات موجود در حوزه عکاسی جهان اسلام ارزیابی کرد.
به گزارش آنا، این عکاس برجسته ایرانی که هم اینک در کنار اعضای هیأت انتخاب آثار کار بازبینی و انتخاب آثار را به پایان رسانده است. با اشاره به اینکه دوسالانه در نخستین قدم خود شروع خوبی را تجربه کرده است تصریح کرد :این اتفاقات ظرفیت های بسیار و قابل توجهی دارد که می تواند با آن جهت ها را مشخص کرد و با یک نگاه سنجیده، ‌هوشمندانه و براساس مطالعه و آگاهی و عمق و دقت نظر در، افراد، هیأت داوران، برگزار کنندگان و کلاً مدیریت حرفه ای و درست این حرکت به اثرگذاری و بستر سازی مورد نظر دست یابد.
وی خاطر نشان کرد ما سعی کردیم با یک انتخاب کاملاً دقیق و حرفه ای آثار را انتخاب کنیم اما قدم بعدی که مهمتر هم هست،‌ ایجاد روابط و تعاملات گسترده میان هنرمندانی است که باطن و روح تفکر و اصالت ها و ارزش های ذاتی هنر اسلامی و معنویت مورد نظر را به روشنی درک کرده اند و آن را در اثر خود بازتاب می دهند. و کنار هم نشاندن آنها که افقی وسیع از یک هم اندیشی بر مبنای هویت معنوی جوامع اسلامی را خواهد گشود و آینده ای روشن و امید بخش را برای  مقوله ای نو ظهور اما پرقدرت، خلاق و جستجوگر به نام «عکاسی جهان اسلام » رقم خواهد زد.
وی با ذکر این که نگاه عکاسان ایرانی بسیار به عمق و باطن موضوع خانواده و هویت اسلامی نزدیک بود تصریح کرد :اگر ارتباطات و تعاملات انجام شده میان هنرمندان عکاس، گسترش یابد در آینده شاهد اتفاقات مهمتری از دل جریان نوظهور عکاسی جهان اسلام خواهیم بود که  این دوسالانه طلایه دار آن خواهد بود.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست