1. خانه
  2. اخبار
  3. امیرعلی جوادیان، عکاس پیشنهاد داد: هر ساله عکاسان برای ثبت عاشورا به سراسر کشور اعزام شوند

امیرعلی جوادیان، عکاس پیشنهاد داد: هر ساله عکاسان برای ثبت عاشورا به سراسر کشور اعزام شوند

تهران- خبرگزاری ایسکانیوز: کشور ما از پتانسیل های فرهنگی اسلامی ایرانی فوق العاده ای برخوردار است اما متاسفانه فرهنگمان سیاسی شده است به جای آنکه سیاست فرهنگی داشته باشیم در واقع از نداشتن سیاست فرهنگی رنج می بریم. به گزارش روزسه شنبه باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران "ایسکانیوز"، امیرعلی جوادیان از عکاسان شاخص کشور که به تازگی کتاب مجموعه عکس قرآن در زندگی را به چاپ رسانده است ضمن بیان این مطلب افزود: حرکت های فرهنگ ساز مستلزم تداوم و برنامه ریزی های دراز مدت است و کارها و فعالیت های فرهنگی هنری نباید دستخوش سیاست شوند و مقعطی باشند.
وی خلق آثار هنری را مبتنی بر سه عامل دانش هنری، بینش هنری و عشق دانست و خاطر نشان کرد: اگر هنرمند عکاس با جهان بینی و شناخت با موضوعات برخورد نکند و عاشق نباشد اثری تاثیر گذار خلق نخواهد کرد و حاصلش چیزی شبیه به عکس های توریستی خواهد شد. به عنوان مثال در عکاسی نیایش این جهان بینی عکاسی است که غوغای درونی یک انسان را در حال راز و نیاز به تصویر می کشد.
وی به روحیه ایثار و شجاعت، ایمان و تعهد در میان برگزار کنندگان تعزیه های گوناگون با موضوع عاشورا در سراسر کشور اشاره کرد و افزود: ما همیشه انتظار امام حسین (ع) از خودمان را فراموش می کنیم. دوستش داریم اما ایشان را نشناختیم اگر می شناختیم می دانستیم که او از ما اشک نمی خواهد، پیروی می خواهد. ما در برگزاری تعزیه ها در نقاط مختلف شهرها و روستاها شاهد حرکتی خودجوش و سرشار از روحیات و اخلاقیات عاشورایی هستیم که باید کمک کنیم در عرصه های مختلف زندگی مردم وارد شود.
جوادیان نقش جشنواره ها و یادواره های عکاسی را با موضوعات مختلف بسیار تاثیر گذار دانست و گفت: بهترین وجه برای ترویج انتقال فرهنگ و فرهنگ سازی استفاده از ابزارها و بیان هنری است در این میان جشنواره ها می توانند هنرمندان را هدایت کننده سمت و سو دهند و تشویق کنند اما به شرط آنکه آن ها مقطعی نباشند که یک دوره و یا چند دوره برگزار شوند و بعد تعطیل شوند.
این عکاس که کتاب "عروسی های سنتی ایران" را در دست چاپ دارد خاطر نشان کرد: ترویج فرهنگ عاشورا و فرهنگ سازی در زمینه نهضت امام حسین (ع) نیازمند برنامه ریزی دراز مدت و عمیق است.
گزارش ایسکانیوز می افزاید؛ اولین یادواره یاران حسین (ع) از ۱۲ تا ۱۹ خرداد ماه آینده در تهران برگزار می شود./

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست