1. خانه
  2. اخبار
  3. معاون هنری: مجید بهرامی را برای اعزام به خارج از کشور آماده کنید

معاون هنری: مجید بهرامی را برای اعزام به خارج از کشور آماده کنید

 
 
معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در افتتاحیه اکسپوی عکس تئاتر برای تأمین مخارج درمان مجید بهرامی بازیگر جوان تئاتر ایران در خارج از کشور ضمن خرید دو تابلو عکس از مجید بهرامی تأکید کرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری تهران کلیه هزینه‌های اعزام به خارج از کشور و درمان این بازیگر جوان تئاتر را متقبل می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، شامگاه چهارشنبه ۲۲ تیرماه خانه هنرمندان ایران میزبان چهره‌های شناخته شده هنری و مسئولین و مدیران تئاتری بود که برای افتتاح اکسپوی عکس تئاتر برای تأمین مخارج اعزام به خارج از کشور و درمان مجید بهرامی بازیگر جوان تئاتر در این مکان هنری حضور پیدا کرده بودند. این اکسپو با پرفورمنسی از گروه نمایش "عجایب المخلوقات" آغاز شد.

سپس حاضرین در مراسم به تالار بتهوون خانه هنرمندان ایران رفتند. مجید سرسنگی مدیرعامل خانه هنرمندان ایران صحبت از مجید بهرامی را این روزها صحبت از عشق و دست یاری دادن به یکدیگر دانست و گفت: گویا یاری دادن به مجید بهرامی بهانه‌ای است تا همه هنرمندان کاری کنند و بعد از یک روز خستگی لبخندی به لب‌شان به معنی امید بنشیند. نکوداشت مجید بهرامی تمام می‌شود اما این عزم هنرمندان باقی می‌ماند.

در ادامه رخشان بنی‌اعتماد کارگردان فیلم "گیلانه" گفت: این روزها خیلی چیزها باعث دلتنگی است. نزدیک دو سال است که مجید بهرامی را نمی‌بینم. وی با حضورش در سینما و تئاتر با نقش‌های هر چند کوتاه به یادماندنی بود. معتقدم وی مهمترین نقش را که مقاومت است با خنده‌ای به یادماندنی به دور از ما ایفا می‌کند. امشب با آرزو دور هم جمع شدیم تا مجید را دوباره در کنار خود بر پرده سینما و صحنه تئاتر ببینیم. 

داود رشیدی دیگر هنرمند شناخته شده و با سابقه سینما و تئاتر بود که در این مراسم با اشاره به حضور مجید بهرامی در نمایش "ریچارد سوم" گفت: وی در این نمایش که آن را سال‌ها پیش به صحنه بردم همچون یک بازیگر ستاره با نظم و علاقه در تمرینات و اجرا حاضر می‌شد.

وی خواستار ایجاد امکانی برای رسیدگی و انجام معاینات منظم از هنرمندان سینما، تئاتر و تلویزیون شد تا در صورت وجود بیماری تشخیص و درمان آن به موقع انجام شود. رشیدی تأکید کرد: مسئولین باید هنرمندان را در پنبه نگه دارند.

فاطمه معتمدآریا که در فیلم سینمایی "گیلانه" با مجید بهرامی هم‌بازی بود یادآور شد: ما خیلی وقت است غصه نان را فراموش کرده‌ایم چون در دنیا و بیشتر در ایران با تئاتری خیلی با محبت برخورد نکرده‌اند. مجید چه خوب شود و یا نشود بین ما زنده‌ است و انرژی حیرت انگیزی دارد. نیاز به پول درمان ساده‌ترین چیزی است که مجید می‌خواهد.

وی افزود: مجید شروع کننده یک جریان است و به ما یاد می‌دهد دور هم جمع شویم. مجید اولین و آخرین نفر بین ما نیست که این اتفاق برایش رخ داده است. چیزی که باید اتفاق بیفتد تعهدی است که مسئولان باید به هنرمندان و مجید بدهند. مجید روح بزرگی دارد که آن را در اختیار ما قرار داده است و خیلی بی‌انصافی است که از او حمایت نکنیم. امیدوارم این اتفاق پایان این باشد که ما به چیزی نیاز داریم.

سیف‌اله صمدیان نماینده عکاسان نیز در ادامه به ارائه توضیحاتی در خصوص هنر عکاسی پرداخت و ابراهیم حسینی دبیر اکسپوی عکس تئاتر نیز توضیحاتی در خصوص مراحل مختلف برگزاری این اکسپو ارائه داد. سپس رضا ثروتی کارگردان نمایش "عجایب المخلوقات" یادداشتی را در خصوص مجید بهرامی و توقف اجرای "عجایب المخلوقات" قرائت کرد.

در ادامه مهدی پاکدل نیز یادداشتی را از حسین پاکدل مدیر سابق مجموعه تئاتر شهر که خود در حال حاضر در بستر بیماری است قرائت کرد. سپس حمید شاه‌آبادی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اهمیت وجود چنین مودتی در جامعه هنری و ارزش آن گفت: امیدوارم روزی برسد که هنرمندان ما از حمایت بیمه‌ای برخوردار باشند که نیازی به برگزاری این جلسات نباشد.

وی افزود: به نوبه خود به مجید بهرامی غبطه می‌خورم که در لحظات بیماری چنین روحیه‌ای دارد. اوصاف کارهای او را بر صحنه تئاتر شنیده بودم. برای مجید بهرامی که در سنین جوانی دچار چنین آزمونی شده آرزوی سلامت می‌کنیم.

هادی ایازی سخنگوی شهردار تهران و معاون اجتماعی شهرداری تهران نیز با اشاره به همدلی موجود در جامعه هنری ایران اظهار امیدواری کرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فضایی را ایجاد کند تا هنرمندان دغدغه روزهای سخت را نداشته باشند و در شرایط خاص از آن‌ها حمایت‌های بیشتری انجام شود.

در بخش پایانی مراسم که در آن بارها صحنه‌هایی از نمایش‌های "خانه در گذشته ماست" و "سیاها" و فیلم‌های "گیلانه" و "بدرود بغداد" پخش شد مجید بهرامی از طریق اینترنت با حاضرین در سالن صحبت کرد. وی که تازه از شیمی‌درمانی به منزل آمده بود گفت: با انرژی زیادی که به من دادید قول می‌دهم به زودی زود روی صحنه برسانم تا به جای تصویر خودم را روی صحنه ببینید.

سپس دو تابلوی عکس از مجید بهرامی که با امضای هنرمندان سینما و تئاتر به عنوان دو تابلوی نفیس در این اکسپو قرار داشت توسط معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری تهران خریداری شدند. معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد تابلو پرتره‌ای از مجید بهرامی را به قیمت ۸۰ میلیون تومان و سخنگوی شهردار تهران هم تابلویی از نمایش "عجایب المخلوقات" را به قیمت ۳۰ میلیون تومان خریداری کردند.

در ادامه معاون هنری وزیر ارشاد و معاون اجتماعی و سخنگوی شهردار تهران تأکید کردند که علاوه بر خرید این دو تابلو کلیه هزینه‌های اعزام و درمان مجید بهرامی را متقبل می‌شوند و هر چه زودتر این بازیگر جوان تئاتر برای اعزام به خارج از کشور آماده شود.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست