1. خانه
  2. اخبار
  3. نمایشگاه عکس «زن ایرانی» امیرعلی جوادیان در بلگراد

نمایشگاه عکس «زن ایرانی» امیرعلی جوادیان در بلگراد

نمایشگاه عکسی از آثار هنرمند عکاس، امیرعلی جوادیان با عنوان " زن ایرانی" به مناسبت ولادت حضرت فاطمه (س) و بزرگداشت مقام  زن در سالن پان تئاتر بلگراد در روز چهارم تیرماه برگزار شد.

این نمایشگاه که شامل ۴۰ قطعه عکس از فعالیت های بانوان در عرصه های مختلف هنری، پزشکی، تحقیقات، فعالیت های اجتماعی بانوان، اقلیت های مذهبی و همچنین آیین و رسوم ایرانی بود، مورد استقبال خوب بازدید کنندگان صرب قرار گرفت.

مراسم افتتاحیه این نمایشگاه ساعت ۱۸ چهارم تیرماه برگزار شد و در آیین گشایش این نمایشگاه شخصیت های فرهنگی صرب همچون خانم وسنا پشیچ مدیر انتشارات پشیچ، رئیس و رئیس هیئت مدیره انجمن عکاسی بلگراد، بانایسلاوبکیچ واستوان ریستیچ، ریاست دانشگاه هنر آقای چه دومیرواسیچ همراه با دو تن از اعضای جامعه ی اسلامی صربستان آقایان: محمد حاجیچ امام جماعت مسجد بورچا و شعبان شعبانی، خانم ماریا ساوین نویسنده شهیر صربستان، اعضای انجمن دوستی صربستان و ایران وملکشاه کفیل ایران در بلگراد حضور داشتند.

 
در ابتدای این مراسم، فرید افتخاری وابسته فرهنگی ایران در بلگراد ضمن خوشامد گویی به حاضران، حضور بانوان ایرانی را در فعالیت های اجتماعی ستود و با اشاره به آمار فارغ التحصیلان زن در رشته های گوناگون دانشگاهی کشور ایران، مطالبی را عنوان کرد.

سپس  امیرعلی جوادیان  به عنوان عکاس و کارشناس فرهنگی به مطالبی در ارتباط با تاریخچه عکاسی در ایران وقدمت عکاسی اشاره کرد و اظهارداشت: کشور ایران، اولین کشور اسلامی است که در بین جوامع بین الملل به هنرعکاسی روی آورده است.

لازم به ذکر است که در بین عکس های ارایه شده در این نمایشگاه، تنوع پوشش بانوان ایرانی از نقاط بارز نمایشگاه بود که مورد توجه حاضرین قرار گرفته و در بین تصاویر، اقلیت های مذهبی در ایران نقاط مشترک فرهنگی مورد توجه بازدید کنندگان قرار گرفت.

همچنین به دلیل استقبال مطلوب از این نمایشگاه، پیشنهادهایی مبنی بر ادامه نمایشگاه در شهر های دیگر صربستان طرح گردید که مورد موافقت رایزنی فرهنگی ایران در بلگراد قرار گرفت.

خبر نمایش مجموعه عکس "زن ایرانی" در سایر شهرها متعاقبا اعلام خواهد شد.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست