1. خانه
  2. اخبار
  3. نمایشگاه امیرعلی جوادیان در بخش جنبی چهارمین فستیوال بلگراد

نمایشگاه امیرعلی جوادیان در بخش جنبی چهارمین فستیوال بلگراد

 

چهارمین جشواره دانشجویی در شهر پرژهکا صربستان به مدت ۲۰ روز و با حضور ۱۴ کشور جهان در حال برگزاری است.

دانشجویان شرکت کننده در این جشواره در گروه های چهار نفری به ثبت مستندهایی از شهرهای صربستان می پردازند، سپس فیلم های مزبور در محل جشنواره به نمایش درآمده و مورد ارزیابی و داوری قرار گرفته و به بهترین مستند ها جوائزی اهداء می شود.

از کشور ایران هم آقای میثمی با حضور در این جشنواره ضمن نمایش یک مستند از ایران، در میدان اصلی شهر چاچاک به ساخت فیلم پرداخت.

در بخش جنبی چهارمین جشنواره دانشجویی در شهر پرژهکا در ۲۰۰ کیلومتری بلگراد نمایشگاه عکس و صنایع دستی از طرف رایزنی فرهنگی ایران در صربستان برگزار شد.

در بخش نمایشگاه عکس های دکتر امیرعلی جوادیان با موضوع های گوناگون شامل: بانوان ایرانی، معماری ایرانی و مراسم سنتی ایرانیان در نمایشگاه به معرض نمایش گذااشته شده است که مورد استقبال مردم شهر پرژهکا قرار گرفت.

در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه که با حضور شهردار شهر و شخصیت های فرهنگی و هنرمندان چهارمین چشنواره دانشجویی برگزار شد، ابتدا شهردار شهر پرژهکا به معرفی هنرمند  ایرانی امیرعلی جوادیان پرداخت و با بیان این نکته که هرساله این سالن به یک کشور از میهمانان و امسال به جمهوری اسلامی ایران اختصاص دارد، علاقه مندی خود و مردم شهر را نسبت به مطالعه و پژوهش در تاریخ و فرهنگ غنی ایران یاد آور شد و از حضور جوادیان در این جشنواره ابراز خورسندی کرد.

سپس جوادیان به عنوان هنرمند منتخب این جشنواره مطالبی پیرامون نقش ارزنده فرهنگ وهنر در جوامع بشری معاصر و جایگاه عکاسی ایران در دنیا بیان داشت.

او از ایران به عنوان اولین کشور اسلامی که هنر عکاسی، پنج سال پس از اختراع عکاسی در آن به عنوان یک هنر در ایران طرح گردیده یاد کرد و متذکر شد که ایران در حال حاضر بیشترین دانشجوی عکاسی را در دنیا دارد و عکاسان ایران به گفته مجامع بین المللی به یک سبک خاصی در این هنر دست یافته اند.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست