1. خانه
  2. اخبار
  3. سعید صادقی: تجربیات هر دوسالانه به دوره بعد منتقل نمی‌شود

سعید صادقی: تجربیات هر دوسالانه به دوره بعد منتقل نمی‌شود

سعید صادقی گفت: در طول یازده دوره دوسالانه عکس ایران،‌ از تجربیات دوره‌های قبل استفاده نشده است.

سعید صادقی عکاس پیشکسوت ایران در گفت‌وگو با خبرنگار هنرهای تجسمی فارس درباره ارزیابی خود از یازدهمین دوسالانه عکس ایران گفت: شکل اجرایی دوسالانه‌های عکاسی ایران سلیقه‌ای است. اما توجه به ویژگی هنری و خلاقه در انتخاب آثار این دوره باعث می‌شود که همه علاقه‌مندانی که عکاس هم نیستند با نگاه هنری و خلاقه آثارشان را در این نمایشگاه به نمایش بگذارند.
صادقی، برگزاری یازدهمین دوسالانه عکس ایران را به طور همزمان در تهران و شهرستان بسیار خوب عنوان کرد و گفت: لازم است که همه شهرستان‌های ایران با جریان دوسالانه عکس ایران همراه باشند چرا که خلاقیت‌های جوان بسیاری را در شهرستان‌ها داریم که با برگزاری این دوسالانه می‌توانند همراه و همگام باشند.
این عکاس به آزادی عمل عکاسان در ارائه آثارشان به دوسالانه تأکید کرد و گفت: معمولاً نظرات شورای سیاست‌گذاری هر دوسالانه در برابر نگاه عکاسان قرار دارد و معتقدم که اگر عکاس در ارائه آثارش با نگاه خاص خودش به دوسالانه آزاد باشد بسیار بهتر است تا این که در چارچوب خاصی محدود شود.
صادقی همچنین درباره داوری آثار دوسالانه‌های عکس گفت: تنها عده خاصی نمی‌توانند همه آثار ارائه شده به دوسالانه را داوری کنند. بلکه باید در هر ژانر عکاسی،‌ هیئت داوران همان ژانر، آثار را داوری کنند.
وی با انتقاد از این که تجربیات هر دوره به دوره بعدی منتقل نمی‌شود، گفت: تاکنون در برگزاری یازده دوره دوسالانه عکس ایران،‌ از تجربیات دوره‌های قبلی در راستای تکمیل اهداف دوسالانه استفاده نشده است و به طور مثال دبیر این دوره،‌ به سراغ دبیران دو دوره قبلی نرفته است تا از تجربیات آنها در جهت رسیدن به اهداف دوسالانه استفاده کند.
یازدهمین دوسالانه عکس ایران به صورت غیررقابتی و با رویکرد هنری و خلاق،‌ به طور همزمان در مؤسسه فرهنگی و هنری صبا درتهران و یزد برپاست.
انتهای پیام/ا

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست