1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. نمایشگاه عکس «بعد از آن روز» سعید صادقی در خانه هنرمندان

نمایشگاه عکس «بعد از آن روز» سعید صادقی در خانه هنرمندان

با همت مجمع عکاسان مطبوعاتی تهران ، نمایشگاه عکس «بعد از آن روز» منتخبی از آثار عکاسی سعید صادقی در خانه هنرمندان ایران برگزار می شود.
به گزارش پایگاه عکس چیلیک در این نمایشگاه که به مناسبت بزرگداشت هفته دفاع مقدس در خانه هنرمندان برگزار می شود، تعداد ۲۲ قطعه عکس رنگی در اندازه ۵۰ در ۷۵ سانتیمتر از آثار عکاس هنرمند «سعید صادقی»  به نمایش گذاشته می شود.

سعید صادقی متولد آذر ماه سال ۱۳۳۲ در شهر تبریز است. عمده فعالیت های سعید صادقی در دوران حضور در روزنامه جمهوری اسلامی و به دوران جنگ بین کشورهای عراق و ایران بازمی گردد. سعید صادقی صاحب کتاب عکس «شکوفه های شکسته» است که در سالهایی که احمد ناطقی در خانه عکاسان ایران مدیریت داشت به چاپ رسید.
از دیگر کتاب هایی که آثار این عکاس در آن به چاپ رسیده است می توان به: آئینه جنگ، انا فتحنا…، حلبچه(بهار۱۳۶۷)، دفاع عاشقانه، نهمین(+) و دهمین سالگرد تاسیس خانه عکاسان ایران، مجموعه عکس جتگ و عکاسان جنگ اشاره کرد.

نمایشگاه عکس «بعد از آن روز» سعید صادقی ساعت ۱۷ روز یکشنبه ۳۱ شهریور ماه جاری در گالری پاییز خانه هنرمندان گشایش یافته و تا ساعت ۲۲ ادامه خواهد داشت.
گالری پاییز در تهران، خیابان ایرانشهر، خیابان شهید موسوی، بوستان هنرمندان، خانه ی هنرمندان ایران واقع شده است.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
بازگشت عکاسان عاشورایی برگزیده گرنت عکاسی «اهل حرم»
پسین
نمایشگاه عکس «ویو ابدی» فرزانه فاضلی در نگارخانه شمیده

به تازگي منتشر شده

۱ دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • مریم خداوردی
    ۰۸ مهر ۱۳۹۸ ۲۳:۴۸

    نمایشگاه عکس ” بعد از آنروز” با تعداد ۲۲ قطعه عکس رنگی در اندازه ۵۰ در ۷۵ سانتیمتر که شامل عکسهایی است که جناب آقای صادقی زمان جنگ و حدود ۳۰-۴۰ سال پیش گرفته اند. طی تحقیقات و پرس و جوهای بسیار،برخی افراد عکسهایش را پیدا کرده و عکس دیروز را به دست فرد امروز سپرده و دوباره عکاسی کرده اند.عکسهای تولید شده چندین دهه را یک جا در یک قاب فشرده است. در یک جمله می توان گفت: دیروز و امروز در یک قاب. در فریمهای کوچکی پای عکسها توضیحاتی در مورد اینکه عکس کجا و چه تاریخی گرفته شده است و محل زندگی و کار و وضعیت کنونی آن شخص چیست نوشته شده که قابل تامل است.
    نمایشگاه ” بعد از آنروز” از دو جنبه قابل بررسی است.نخست،ایده ای خلاقانه برای زنده کردن عکسهای جبهه و جنگ در عین ارائه ساده کارها و دوم اینکه می توان فرآیند این نمایشگاه را تحقیقی جامعه شناسانه نیز شمرد. پسربچه ای که دیروز شناسنامه خود را برای رفتن به جبهه و دفاع از میهن دست کاری کرده، امروز به چه کاری مشغول است؟ جوانی که دیروز در حلبچه، بمب شیمیایی مجروحش کرد کجاست؟
    دریافتها از تصاویر، گاه اشک شوق به چشم می آورد همچون تصویری که مادری در حال بستن سربند پسرش است تا او را روانه مبارزه حق بر علیه باطل کند و امروز هر دو هنوز کنار هم هستند. گرچه اگر فرزند شهید می شد آن مادر بازهم افتخار می کرد اما خداوند فرزندش را به او بخشید و فرصتی برای خدمت به میهن به نحوی دیگر را برایش فراهم نمود.گاه تاسف بار مانند کسانی که امروز دستفروش یا بیمار بودند و یا وضعیت خوبی نداشتند.
    شاید بتوان این نمایشگاه را تلنگری برای جامعه کنونی دانست که آیا عملکرد سیستم به درستی پیش رفته است؟ شاید جنگ به ظاهر تمام شده اما آیا افراد مبارز آن زمان هم باید برایمان تمام شوند؟

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست