1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. سوباتان تالش مقصد همسفران با تور عکاسی چیلیک

سوباتان تالش مقصد همسفران با تور عکاسی چیلیک

عکاسان و علاقمندان به شرکت در سفرهای عکاسی و کارگاه های تجربی_آموزشی دفتر رسانه پایگاه عکس چیلیک در ۱۲۰ومین تور عکاسی چیلیک عازم منطقه سوباتان می شوند.
در این سفر گروهی علاقمندان در فرصتی چهار روزه از امکان صعود به طبیعت منطقه و برخورداری از عکاسی از نماهای زیبا و چشم اندازهای بی بدیل طبیعت منطقه را خواهند داشت.
ارتفاعات سوباتان وسعتی ییلاقی است که در مرز بین دو استان اردبیل و گیلان واقع شده است که همه ساله با آغاز فصل بهار پذیرای طبیعت دوستانی است که با حضور در این منطقه وسیع شاهد رویدادهای جوّی چهار فصل سال در اغلب روزهای بهاری این منطقه هستند.
گله های گوسفند، حرکت ابرها، عشایر ساکن، رنگین کمان های پس از هر باران، آبشار، شقایق های دشت، کلبه های جنگلی و و آلاچیق های متروکه، گلزارهای مه گرفته، قبرستان های سنگ نشان و … از جمله موضوعات جذاب برای تقویت دید عکاسانه و تجربه های عکاسی هسنمد.
همسفران با تور عکاسی چیلیک می کوشند تا با رعایت اصول برخورد صحیح با موضوع در نوع مواجهه از دیدی مستقل برخوردار و با وجود الگوهای ذهنی و خلاقیت های بصری و تکنیک های آموخته، نسبت به رشد و تقویت آن مبادرت ورزند.

برنامه آموزش کارگاهی تور عکاسی طبیعت شامل سه مرحله: پیش از سفر، در حین سفر و پس از سفر طراحی شده است که در مرحله پیش از سفر نکات تجربی و ظرائف لازم در عکاسی طبیعت، به همراه نمایش عکس برای همسفران در قالب جلسه توجیهی آموزش داده شده و در روز برگزاری این کارگاه عکاسی در محیط طبیعت نیز عکاسان مجرّب همسفر بر شکل و نحوه عکاسی همسفران نظارت لازم را خواهد داشت.

مرحله نهایی این کارگاه آموزشی نقد و بررسی فایل عکس های تولید شده توسط همسفران است که پس از بازگشت به تهران در نشست عمومی نقد عکس ، مورد تحلیل و ارزیابی قرار خواهد گرفت.
از مهمترین اهداف برگزاری تورهای عکاسی « پایگاه عکس چیلیک »  شناسایی استعدادها و جذب علاقمندان و دوستداران هنر عکاسی در محیطی علمی، سالم و صمیمی است تا ضمن شرکت در فضایی عکاسانه از تاثیر شرایط کارگاهی و آموزش غیرمستقیم عکاسی بهره های لازم را برده و تجارب اولیه و تکمیلی خود را در زمینه عکاسی های: روایی، مستند و مردم شناسی، طبیعت، فرم، معماری و مفهومی افزایش دهند.

لازم به تاکید است برنامه ریزی، طراحی، اطلاع رسانی و برگزاری تورهای عکاسی چیلیک، مستقل صورت گرفته و مراتب اطلاع رسانی آن برای حضور همسفران در سطوح گوناگون: دانشجویان، علاقه مندان، هنرجویان، عکاسان و … از طریق دفتر پشتیبانی این رسانه خواهد بود.
این در حالی است که همسفران با مشارکت در انعکاس گزارش تصویری تور عکاسی و حضور در دفتر « پایگاه عکس چیلیک » نشستی را با مضمون نقد و بررسی سفر، نمایش و گفتگو پیرامون عکس های ثبت شده همسفران تجربه خواهند کرد.

تورهای آتی « پایگاه عکس چیلیک » با هدف عکاسی از: روستای سرآقاسیّد در کوهرنگ، روستانشینان کردستان، مزرعه آفتابگردان، برداشت شالی ، روستاهای مناطق ماسال، روستا و کویر ورزنه، پل ورسک و شیرگاه، جزیره قشم، آجرپزی و خشت زنی و … در دست هماهنگی وطراحی است که پس از برنامه ریزی معرفی خواهند شد.

علاقمندان جهت دریافت اطلاعات بیشتر پیرامون نحوه برگزاری، می توانند با شماره های دفتر پایگاه: ۸۸۳۴۸۸۲۴ (مسئول تور۰۹۱۲۲۷۹۷۷۱۷) تماس حاصل نموده و یا برای اعلام حضور و همچنین ثبت نام در تور عکاسی و کارگاه آموزشی عکاسی طبیعت در ارتفاعات ییلاق سوباتان « ایـنجـا » کلیک کنند.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
دومین جشنواره سراسری عکس ارسباران تمدید شد
پسین
سومین جشنواره ساختمان های برتر استان قزوین مسابقه سراسری عکس شهری برای همه

به تازگي منتشر شده

۱ دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • هر بار که اخبار مربوط به تور را در سایت#پایگاه_عکس_چیلیک می بینم حس عجیبی سرشار از شادی وجودم را فرا می گیرد و اینکه بار دیگر می توانم در کارگاهی حضور پیدا کنم که فردی عاشق و علاقمند چون #مهدی_سروری هدایت و راهبری آن را به عهده دارند و اطمینان از اینکه وقت و انرژی من بیهوده صرف نخواهد شد .
    امید که این سفر نیز با رهنمودهای ایشان سفری پر بار از عکس و آموزش و خاطره انگیز باشد.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست