1. خانه
  2. اخبار
  3. شاهرودی و زنده‌روح کرمانی بعد ازانصراف از حضور در اکسپوی عکس ؛ منتظر اعلام موضع مسوولان اکسپو هستیم

شاهرودی و زنده‌روح کرمانی بعد ازانصراف از حضور در اکسپوی عکس ؛ منتظر اعلام موضع مسوولان اکسپو هستیم

افشین شاهرودی و مسعود زنده‌روح کرمانی با انصراف از حضور در‌ نخستین اکسپوی عکس ایران ، خواستار اعلام موضع نهایی مسوولان برگزار کننده این جریان هنری شدند.

اافشین شاهرودی – عکاس – در گفت‌وگو با خبرنگار هنرهای تجسمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به نامه انصراف خود از نمایش آثارش در این نمایشگاه ،عنوان کرد: اکسپویی با نام عکاسی برپا می‌شود و هر هنرمندی به واسطه‌ی گرایش، علاقه و تجربه‌ای که به این حوزه دارد می‌تواند در این نمایشگاه شرکت و کار خود را عرضه کند، اما وقتی عکاسی بهانه‌ای برای تامین هدف دیگری می‌شود، مشکل‌ساز است.

او در ادامه به اخبار منتشر‌شده پیرامون این اکسپو در روزهای گذشته اشاره کرد و افزود: از روز اول با مشاهده‌ی اخبار این نمایشگاه مدام از حضور فلان سینماگر و یا فلان بازیگر نام بردند که به اعتقاد من این کار به معنای وسیله‌ قراردادن هنر عکاسی جهت بزرگ‌کردن نام سایر هنرمندان است.

شاهرودی اضافه کرد: هریک از این هنرمندان در جایگاه خود احترام ویژه‌ای دارند ،اما کار بسیاری از آنها حتی در حد سیاه مشق‌های سایر عکاسانی که بعضا آثارشان برروی دیوارها قرار نگرفته هم نیست .

او تصریح کرد: متاسفانه دست اندرکاران این حرکت که انتظار می‌رفت حرمت جمعی عکاسان را نگهدارند، بدون توجه به نام، اعتبار و شأن کار عکاسان بزرگی که آثارشان در اکسپو عرضه شده و بعضا هم عرضه نشده است ، مجذوب هنرپیشگان سینما و سینماگران شده‌اند ، در حالیکه نباید به صرف این‌که این افراد صاحب‌نام هستند ، هنر عکاسی را حقیر کنیم.

این عکاس خاطرنشان کرد: به عنوان یک عکاس این حرکت را از سوی مسوولان برگزار‌کننده توهین‌آمیز می‌دانم و حتی در تماس آنها با بنده که معتقد بودند، این اتفاق ناشی از یک موضع‌گیری رسانه‌ای است ،اعلام کردم که تا روز شنبه منتظر اعلام موضع‌ رسمی مسوولان اکسپو می‌شوم و بعد از این تاریخ مصرانه خواستارحذف نام و عکس‌هایم از نمایشگاه هستم و بدیهی است در صورت عدم اقدام در این خصوص هیچ فروشی از کارهای خود را در جریان اکسپو نپذیرفته و تبعات قانونی آن را مطالبه خواهم کرد.

همچنین مسعود زنده‌روح کرمانی نیز با شاره به نامه خود در گفت و گویی با ایسنا، عنوان کرد: به دعوت موسسه فرهنگی هنری صبا و با احترام به جامعه عکاسی و همچنین برای حضور در یک حرکت فرهنگی، اقتصادی در زمینه هنرهای تجسمی، به عنوان یک دعوت شونده همراه و همیار سایر عکاسان با سابقه و جوان در اولین اکسپو عکس صبا شرکت کردم و تصورم بر این بود که این حرکت جمعی پس از مدتها می تواند آغازی بر آشتی عکاسان با چنین حرکت‌های جمعی باشد که عملا باعث رشد اقتصاد عکاسی گردد.

او ادامه داد: متاسفانه در این چند روز از سوی آن موسسه ، تبلیغات فراوانی در خصوص حضور هنرمندان سینما که به تازگی «کشف استعداد» نموده‌اند صورت گرفته که سابقه و توان هنری هنرمندان عکاس را در سایه سنگین «معروفیت شغلی» خود پنهان نموده‌اند ، از این رو به دلیل عدم اطلاع از سیاست‌های این گونه آن موسسه و استفاده ابزاری از «تازه عکاسان سینمایی» و نهایت اهانت به شخص خود و جامعه عکاسی انصراف خود را از شرکت در بازار فروش «بازیگر عکاس» اعلام کردم و خواستار حذف آثارم از حضور در این نمایشگاه شدم.

او با شاره به تماس مسوولان صبا بعد از انصرافش ، توضیح داد: بعد از ارسال نامه‌ی انصرافم ، از سوی برگزارکنندگان این جریان با بنده تماس گرفته و توضیحاتی ارائه شد که نیازمند مذاکره‌ی حضوری با این افراد بریا روشن‌تر شدن مواضع آنهاست و امیدورام در این دیدار به نتیجه‌ی مطلوبی برای ادامه این همکاری برسم .

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست