1. خانه
  2. اخبار
  3. از میان رسانه ها
  4. شرکت الیمپوس تولید دوربین عکاسی را متوقف می کند

شرکت الیمپوس تولید دوربین عکاسی را متوقف می کند

الیمپوس، شرکت بزرگ تولید دوربین و عدسی چهارشنبه (۲۴ ژوئن) در بیانیه ای رسمی و مطبوعاتی اعلام کرد: به ساخت دستگاه و تجهیزات عکاسی پایان می‌دهد. دوربین‌های کوچک دیجیتال و تلفن‌های هوشمند عرصه حضور و فعالیت را در بازار برای شرکت‌های تولید انواع دوربین تنگ و محدود کرده‌اند.
به گزارش پایگاه عکس چیلیک این شرکت به مجموعه تولیدی صنایع ژاپن واگذار شده و از پایان سال جاری میلادی (ماه دسامبر سال ۲۰۲۰) تمام فرآورده‌های آن زیر پوشش آن مجموعه با برندهای OM-D و Zuiko عرضه می‌شود.


شرکت المپوس با پیشینه ۸۴ سال سابقه فعالیت از قدیمی‌ترین کارخانه‌های تولید تجهیزات عکاسی است که از سال ۱۹۳۶ دوربین نیز تولید کرده است.
این شرکت نمونه‌های برجسته‌ای از دوربین دیجیتال عکاسی را طراحی و به بازار مصرف جهانی عرضه داشته است.
شرکت طراحی و تولید تجهیزات الیمپوس در سال‌های گذشته زیان‌های سنگینی در این مسیر متحمل شده است. سخنگوی شرکت روز سه‌شنبه (۲۳ ژوئن) گفت: با ورود دوربین‌های دیجیتال عکاسی و سپس گوشی های تلفن همراه (موبایل‌های) هوشمند، تولید و رقابت برای شرکت‌های سنتی عکاسی بسیار سخت شده است.
المپوس از سازندگان بزرگ دوربین عکاسی است که به ویژه عدسی‌های قوی و شفاف آن طرفداران زیادی در میان عکاسان حرفه ای داشته و دارد. هنوز برای بسیاری از علاقمندان و دنبال کنندگان دستاوردها و محصولات شرکت المپوس روشن نیست که در آینده نزدیک یا دور که امکانات و تجهیزات المپوس وجود نخواهد داشت، این گروه از عکاسان چگونه از خدمات و تجهیزات المپوس برخوردار می‌شوند؟
لازم به تاکید است سخنگوی سیاست گذاری این شرکت در پایان نطق رسمی اش اظهار داشت: در شرایط کنونی الیمپوس قصد دارد بر تولید عدسی و میکروسکوپ تمرکز کند.

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
توصیه «گالری هنر طهران» به نیامدن در افتتاحیه نمایشگاه
پسین
نمایشگاه گروهی عکس «طنین زندگی۴» در نگارخانه لاله

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست