1. خانه
  2. اخبار
  3. صبا نشست هنر و جهانی شدن را برگزار کرد

صبا نشست هنر و جهانی شدن را برگزار کرد

همزمان با اولین دوسالانه عکس جهان اسلام ، موسسه فرهنگی هنری صبا نشست تخصصی ( هنر وجهانی شدن) را با سخنرانی دکتر رضا شیرزادی، محقق و پژوهشگر برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی موسسه فرهنگی هنری صبا وابسته به فرهنگستان هنر، همزمان با اولین دوسالانه بین المللی عکس جهان اسلام که با حضور هنرمندان عکاس ۴۰ کشور دنیا در حال برگزاری است این مجموعه چهارمین نشست پژوهشی خود را به “هنر و جهانی شدن” اختصاص داد.

در این نشست دکتر رضا شیرزادی استاد و پژوهشگر با بیان ضرورت پرداختن به این مبحث در چشم انداز تمامی فعالیتها و برنامه های بلندمدت هنری به مسائلی چون جهانی شدن و تاثیر قدرت و نیز کارکرد فراگیر رسانه ها اشاره کرد و یادآور شد:” امروز بحث جهانی شدن هدف اکثر کشورهای جهان شده و دو گروه این مساله را در دستور کارخود قرار داده اند؛ موافقان و مخالفان . بدین ترتیب که موافقان ، پدیده جهانی شدن را فرایندی خودجوش و روندی ناگزیر و ضروری و قطعی می دانند و مخالفان معتقدند این حرکت پروسه نیست بلکه پروژه ای است با اهداف و انگیزه های مشخص و منفعت جویانه و توسعه طلبانه .” وی با تاکید بر اینکه گرایش های ایدئولوژیک وماسئل مذهبی و هویت های قومی در مساله جهانی شدن ردپای روشنی دارد گفت : امروز مساله اصلی هنر، جهانی شدن است و باید مقتضیات این پدیده مثل اقتصادهنر، تجاری شدن هنر و تولید انبوه آثار هنری و مشترکات ناشی از جهانی شدن هنر و پشتوانه های مختلف تولید هنر را در نظر گرفت.

وی به نقش شرکتهای بین المللی ، تلویزیون ، ماهواره و رسانه ها ، همگرایی جوامع ، شتاب فراگیر در ارتباطات و اطلاع رسانی، نقش دولت و نهادهای مدنی و …. در این فرایند اشاره کرد وتعامل تاریخ اندیشه های اجتماعی و جامعه شناسی هنر را با روند خلاقیت هنری یادآور شد.

گفتنی است موسسه فرهنگی هنری صبا در روزهای برپایی نمایشگاه نشست های خود را در حوزه های تخصصی عکاسی ایران و جهان با حضور صاحبنظران و پژوهشگران این هنر و عموم علاقمندان ادامه خواهد داد.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست