1. خانه
  2. اخبار
  3. عکاس ایرانی جایزه جهانی فستیوال نیکون را از آن خود کرد

عکاس ایرانی جایزه جهانی فستیوال نیکون را از آن خود کرد

نام عکاس جوان ایرانی در بین فهرست برگزیدگان نهایی فستیوال بین المللی عکس نیکون قرار گرفت.
  آثار ارسالی از سوی ۲۳۰۰۰ شرکت کننده از ۱۵۳ کشور از سرتاسر جهان به مسابقه جهانی عکاسی نیکون ۲۰۱۰-۲۰۱۱ در ماه فوریه سال ۲۰۱۱ در محل دفتر مرکزی شرکت نیکون مورد ارزیابی و قضاوت قرار گرفت و در نهایت عکاس جوان ایرانی " وحید قاسمی زرنوشه " رتبه سوم این مسابقه را به نام خود رقم زد.

  فستیوال بین المللی عکس نیکون توسط شرکت نیکون از سال ۱۹۶۹ با هدف ارائه فرصتی برای عکاسان در سراسر جهان و برای برقراری ارتباط و غنی سازی فرهنگ عکاسی حرفه ای و آماتور به صورت بین المللی در بخش های مختلفی برگزار می شود که آخرین دوره برگزار شده این فستیوال با موضوع آزاد و انرژی و با نگاهی خلاقه برگزار شد.

برگزارکننده به آثاری " موضوع آزاد " اطلاق می کرد که چشم اندازی منحصر به فرد و دارای خلاقیت را به نمایش بگذارند و بخش دوم را با عنوان " انرژی " شرکت کنندگان را به ارائه ی آثاری دعوت می کرد که در نگاه آنها تصاویری از مناظر انرژی و یا موضوعاتی که الهام بخش، عامل ایجاد انگیزه و یا مهیج به این موضوع بوده باشند.

عکاس ایرانی جایزه جهانی فستیوال نیکون را از آن خود کرد

به گزارش " پایگاه عکس چیلیک " در نهایت با پایان گرفتن آخرین مهلت ارسال فایل عکس ها در ۱۸ آذرماه سال ۱۳۸۹(۹ دسامبر ۲۰۱۰) نشست سه روزه ارزیابی و داوری این فستیوال جهانی برگزار و در نخستین مرحله با بررسی­ های مقدماتی به عمل آمده از بین بیش از ۶۰۰۰۰ قطعه فایل عکس رسیده، تعداد ۳۵۰۰ قطعه فایل به دور بعد برای بررسی و ارزیابی راه یافت که در نهایت تعداد ۵۳ قطعه عکس شایسته کسب جایزه­ ی این دوره از مسابقه شدند.

به این ترتیب، جوایز مسابقه در بخش ویژه و رتبه های برتر عبارت بودند از:
 برنده جایزه بزرگ: Nikon Digital SLR Camera D3S & AF-S NIKKOR 24mm f/1.4G ED & AF-S NIKKOR 24-70mm f/2.8G ED
جایزه عکاس ایرانی به عنوان رتبه سوم: Nikon Digital SLR Camera D3000 & AF-S DX NIKKOR 18-55mm f/3.5-5.6G VR

در گزارش داوری این فستیوال آمده است: پس از بررسی های اولیه، تعداد ۳۵۰۰ قطعه فایل منتخب به گروه­ های درون هر بخش تقسیم شدند و سپس داوران بهترین های آنها را انتخاب کرده و از میان آثار این بخش، بهترین ها روی میزی قرار داده شدند و همه­ ی داوران به بهترین کار امتیاز اعطایی خود را اختصاص دادند. این روند به شکلی پیش رفت که پس از گذشت دو روز از داوری، انتخاب ها به تعداد ۱۸۰ قطعه فایل رسید و در روز سوم، همه­ ی فایل ها در یک فرایند انتخاب قرار گرفته و تعداد نهایی اعلام شده به عنوان برگزیدگان این مسابقه تعیین و معرفی شدند.
با توجه به این که می بایست تمام آثار رسیده بصورت دیجیتالی و از طریق اینترنت ارائه می شدند، مسئله­ ی دستکاری دیجیتال به شدت میان قضات مورد بحث بود…

لازم به یادآوری است بیش از نیمی از شرکت کنندگان زیر ۳۰ سال بودند که در این میان عکاس جوان ایرانی " وحید قاسمی زرنوشه " با عکس " کودک در آتش " در بخش انرژی موفق به کسب رتبه سوم و جایزه یک دستگاه دوربین نیکونD3000 شده است.
قابل توجه اینکه عکس " کودک در آتش " وحید قاسمی زرنوشه تاکنون موفق به راهیابی به جشنواره های متعدد بین المللی همچون: بیوکیمک ترکیه، آرکتیک نروژ، بور صربستان، ترینبرگ اتریش، فتوگروپ آرژانتین، کیپ آفریقای جنوبی، سالن عکاسی ایرلند، ونکوور کانادا، مقدونیه و چندین نشان افتخار از مجموعه جشنواره های معتبر بین المللی شده است.

برای دیدن عکس های منتخب این فستیوال بین المللی می توانید " ایـنجـا " کلیک کنید.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست