1. خانه
  2. اخبار
  3. عضو کانون عکاسان خراسان رضوی: جشنواره‌های عکس به محل تکمیل آرشیو سازمان‌ها تبدیل شده است

عضو کانون عکاسان خراسان رضوی: جشنواره‌های عکس به محل تکمیل آرشیو سازمان‌ها تبدیل شده است

خبرگزاری فارس: عضو کانون عکاسان خراسان رضوی با انتقاد به برگزاری جشنواره‌های گوناگون عکس در سطح کشور از سوی سازمان‌ها و نهادهای گوناگون آن را گامی برای تکمیل آرشیو سازمان، نه ارائه هنر در قالب عکس عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیدمجتبی خاتمی صبح امروز در جلسه هم‌اندیشی عکاسان استان خراسان رضوی در ارتباط با نخستین جشنوراه عکس ملی تعاون در محل اداره کل تعاون خراسان رضوی اظهار داشت: در حال حاضر سالانه شاهد برگزاری جشنواره‌های گوناگون عکس در سطح کشور و در مقاطع ملی و استانی هستیم.
عضو کانون عکاسان خراسان رضوی ادامه داد: در این راستا و پس از گذشت حدود ۲۰ سال و پایان دوران جنگ و سازندگی این جشنواره‌های عکس به نوعی تکمیل کننده آرشیو سازمان‌ها و نهادهای برگزار کننده شده است.
خاتمی اظهار داشت: در حال حاضر در کشور جشنواره‌های عکس در دو قالب ارائه می‌شود که شامل جشنواره‌های انفرادی است که هنرمندان و عکاسان به صورت خصوصی برگزار می‌کنند و نوع دیگر جشنواره‌هایی است که سازمان و نهادها برگزار می‌کنند.

* ماندگاری اندک جشنوراه‌های عکس به دلیل فراز و نشیب‌های برگزاری جشنواره‌ها است
عضو کانون عکاسان خراسان رضوی با اشاره به جشنواره‌های عکس موجود در سطح کشور اظهار داشت: فراز و نشیب‌های موجود در برگزاری جشنواره‌های عکس سبب شده که جشنواره‌های عکس با وجود اصالت و اعتبار دارای ماندگاری اندکی شود.
وی ادامه داد: از جمله این جشنواره‌ها می‌توان به جشنواره عکس دو سالانه عکس ایران اشاره کرد که پس از فراز و نشیب‌هایی اکنون به دور یازدهم رسیده است.
خاتمی گفت: همچنین در این راستا می‌توان به جشنواره عکس سال اشاره کرد که در حال حاضر این جشنواه نیز به دور هشتم خود رسیده و این در حالی است که از حمایت‌های دولتی محروم بوده است.
انتهای پیام/م۳۰/ب

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست