1. خانه
  2. اخبار
  3. عکاسان غیرحرفه‌ای را به عنوان عکاس صحنه نیاورید

عکاسان غیرحرفه‌ای را به عنوان عکاس صحنه نیاورید

انجمن عکاسان سینمای ایران

انجمن عکاسان سینمای ایران:

عکاسان غیرحرفه‌ای را به عنوان عکاس صحنه نیاورید

خبرگزاری تسنیم: انجمن عکاسان سینمای ایران در راستای صیانت از حقوق حرفه ای اعضای خود و در دفاع از امنیت شغلی آنها، طی یادداشتی اعتراض خود را در بکارگیری عکاسان غیرحرفه ای به عنوان عکاس صحنه اعلام کرد.

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم، انجمن عکاسان سینمای ایران در راستای صیانت از حقوق حرفه‌ای اعضای خود و در دفاع از امنیت شغلی آنها، طی یادداشتی اعتراض خود را در بکارگیری عکاسان غیرحرفه ای به عنوان عکاس صحنه اعلام کرد. بخشی از یادداشت انجمن عکاسان سینمای ایران شرح ذیل است:

انجمن عکاسان سینمای ایران در راستای صیانت از حقوق حرفه ای اعضا خود و در دفاع از امنیت شغلی آنها اعتراض خود را در بکارگیری عکاسان غیر حرفه ای به عنوان عکاس صحنه اعلام می‌کند. بکارگیری عکاسان غیر حرفه ای به عنوان عکاس صحنه در شرایطی است که تعداد قابل توجهی از اعضای انجمن مدتهاست که  به کار دعوت  نشده‌اند و این  موجبات تشویش خاطر  آنها را که سالها عمر و تجربه خود را در این حرفه بکار گرفته اند و تنها منبع درآمد آنها فعالیت در این زمینه است، فراهم آورده است؛ لذا جهت همراهی با این انجمن و تعامل حرفه‌ای  و جلوگیری از فعالیت عکاسان غیرحرفه‌ای صحنه از تمامی دست اندرکاران محترم خصوصاً جناب اقای دکتر ایوبی ریاست محترم سازمان سینمایی که بالاترین مرجع تصمیم‌گیری  مسائل و مشکلات سینما و خانواده آن است و همچنین  مسئولانی که در بخشهای تهیه، تولید، کارگردانی ،برنامه‌ریزی و… فعالیت دارند، درخواست رسیدگی به این مسئله را داریم.

در بخش دیگری از این یادداشت اعتراضی آمده است: این اقدام علاوه بر ارتقای سطح  فنی و هنری مواد تبلیغی که نقش عکس در آن به‌عنوان پایه و بنای این بخش بر همگان  آشکار است، مانع از تولید آثار سخیف عکاسی توسط اشخاص ناآشنا به این حرفه شده، باعث حمایت از عکاسان حرفه‌ای این رشته خواهد شد. همچنین جهت ایجاد فضای مناسب و فعالیت عکاسان جوان و تحصیل‌کرده در این رشته از عکاسی، علاقه‌مندان می‌توانند با  ارائه نمونه کارهای عکاسی  خود  به  شورای  مرکزی  انجمن  و  دریافت  تأییدیه  موقت  اقدام به عکاسی از  فیلم‌های  سینمایی کنند و زمینه عضویت در انجمن عکاسان سینمای ایران را برای خود فراهم آورند. امید آن که این حرکت باعث هر چه پر بارتر شدن عکاسی صحنه و خلق آثار ماندگار در سینمای ایران شود.

انتهای‌پیام/

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست