1. خانه
  2. اخبار
  3. عکسخانه شهر و « بی سیکلت » حسن ملکی

عکسخانه شهر و « بی سیکلت » حسن ملکی

موزه عکسخانه شهر در تازه ترین دور از سلسله نمایشگاه های عکس خود عکسهایی با موضوع دوچرخه با عنوان "بی سیکلت" را به نمایش می گذارد.

این مجموعه شامل ۲۷ قطعه عکس سیاه و سفید در اندازه ۳۰ در ۴۰ سانتیمتر است که ساعت ۱۵ روز یکشنبه ۵ آبان ماه جاری افتتاح می شود.

ملکی متولد سال ۱۳۴۸ است و در رابطه با عنوان نمایشگاه می گوید: بی سیکلت" حاصل یکی از پروژه های به نتیجه رسیده سالهای اخیر حسن ملکی فارغ التحصیل مقطع کارشناسی عکاسی از دانشگاه هنر است.

" بی سیکلت" نام اولیه دوچرخه است و پدرم از دارندگان این گواهی و اولین بار که این گواهی را دیدم به فکر نمایشگاهی از سیر تکامل فیزیکی این وسیله افتادم و به همین دلیل در یکی از قابهای این تمایشگاه گواهی بی سیکلت را برای تحقق این باور در بیننده ام به نمایش گذاشتم.

ملکی در ادامه گفت: دوچرخه نه تنها برای من به عنوان یک بیننده که برای هر بیننده ای دارای حسی نوستالژیک است و در برهه ای از زمان نشانه ای از حضور در دوران مدرن شناخته می شده و همانطور که امروزه مترو و دیگر وسایل حمل و نقل همچون مونوریل به عنوان همان نشانه شناخته می شوند و روزگاری این مسئولیت را دوچرخه عهده دار بود، تا حدی که برای راننده آن گواهی صادر می شد و به آن گواهی "بی سیکلت" می گفتند.

"بی سیکلت" حسن ملکی تا ۲۴ آبان مهیای بازدید علاقمندان بوده و ساعت بازدید از این نمایشگاه از یکشنبه تا جمعه ساعت ۹ الی ۱۳ و ۱۴ الی ۱۷ می باشد.

شایان ذکر است که این نمایشگاه همزمان با افتتاح در موزه عکسخانه شهر، از طریق نشانی : www.ChiilickGallery.com در نگارخانه چیلیک قابل مشاهده است.

موزه عکسخانه شهر در تهران، میدان هفت تیر، خیابان بهار شیراز، میدان بهار شیراز، واقع شده است.

 

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست