1. خانه
  2. اخبار
  3. نگارخانه چیلیک میزبان « بهارات » حسن ملکی

نگارخانه چیلیک میزبان « بهارات » حسن ملکی

بیست و هشتمین دوره از سلسله نمایشگاه های عکس در نگارخانه چیلیک به نمایش آثار " حسن ملکی " با عنوان " بهارات " اختصاص یافت.

ملکی در این نمایشگاه ۳۵ قطعه عکس سیاه و سفید را به نمایش درآورده و سعی نموده است تا با ارایه این مجموعه عکس، نگاهی واقع گرایانه از جنس زندگی مردم کشور هند را که در سفر فروردین ماه سال جاری تجربه نموده است، به نمایش گذارد.

نگارخانه چیلیک میزبان « بهارات » حسن ملکی حسن ملکی در تهیه این آثار کاربرد نگاتیو را موثر دانسته و در گفتگو با " پایگاه عکس چیلیک " از اعتقاد خود می گوید که:

عکاسی با نگاتیو، قالب ظرافتی را در نگاه عکاس شکل می دهد که اصل احترام به موضوع در این قالب متولد می شود و ارایه عکس با سیستم چاپ در لابراتوار، کامل کننده این رویداد در برابر نگاه مخاطب است.

حسن ملکی دانش آموخته رشته عکاسی دانشگاه هنر و قریب به ۱۰ سال است که به صورت متمرکز با نگاهی مستند عکاسی می کند و این نمایشگاه چهارمین نمایش انفرادی این هنرمند عکاس به شمار می آید.
در بخشی از متن قاب اول این نگارخانه چنین آمده است:
از نظر عکاسان ژورنالیست، هند یکی از کشورهایی است که موجودیت عکس در آن به طور ناخواسته وجود دارد و شاید یکی از دلایل عکاسی من از کشور هند، این بود که باور به این موجودیت را در خود یافتم.
این نمایشگاه برگزار شد تا بیننده، با اصل زندگی مردم هند مواجه شود و یا حال هند امروز را مشاهده و درک نماید.

حسن ملکی سال گذشته نیز نمایشگاهی را در موزه عکسخانه شهر و همزمان در نگارخانه چیلیک با عنوان " بی سیکلت " برگزار کرد.
لازم به یادآوری است نگارخانه چیلیک با وجود امکاناتی چون: توضیح نمایشگاه، قاب اول، معرفی هنرمند، شرایط فروش آثار، دفتر نظرسنجی، ارتباط با هنرمند و … بهرمند است و تاکنون در میان نمایشگاه های انفرادی و گروهی خود میزبان آثار بیش از سیصد تن از عکاسان سراسر ایران بوده است.
از جمله هنرمندان صاحب اثر در دوره های پیشین نگارخانه می توان به: امیرعلی جوادیان، ساسان مویدی، اباصلت بیات، حسین بهرامی، کوروش امام، بهزاد فیروزی، آرزو عمیدی، منصوره معتمدی و … اشاره کرد.
علاقمندان به دیدار از مجموعه عکس " بهارات " می توانند به نشانی: www.photochiilick.com مراجعه نمایند و تا تاریخ ۵ دی ماه جاری در بخش روزشمار و از آن تاریخ به بعد در بخش آرشیو، بیننده مجموعه عکس های سایر عکاسان این نگارخانه باشند.

نگارخانه چیلیک در دوره های آینده، میزبان آثار " بخش جنبی جشنواره عکس فیروزه " و نمایش آثار راه یافته به جشنواره عکس " گرانتر از طلا " و همچنین نمایش عکس های " اکباتان، غرب تهران " خواهد بود.

 

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست