1. خانه
  2. اخبار
  3. فخرالدینی: اکسپوی عکس می‌تواند الگوی ملی بازار فروش اثر هنری باشد

فخرالدینی: اکسپوی عکس می‌تواند الگوی ملی بازار فروش اثر هنری باشد

فخرالدین فخرالدینی معتقد است که برگزاری اکسپوی عکس می‌تواند الگوی ملی بازار فروش آثار هنری باشد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، فخرالدین فخرالدینی از پیشکسوتان عکاسی ایران برپایی اولین نمایشگاه فروش عکس ایران را موجب رونق بازار خرید و فروش آثار هنری،تشویق و دلگرمی فعالان عرصه هنر و تثبیت اقتصاد هنر در سیاست‌های فرهنگی کشور دانست و تأکید کرد: این حرکت باید نهادینه شده و در دوره های بعد نیز استمرار یابد.
فخرالدین فخرالدینی گفت: حرکتی این گونه باید از خیلی پیشتر در ایران رخ می داد، چرا نتوانیم در کنار حراج کریستی دبی و ساتبی در اروپا در کشور خودمان یک الگوی ملی از عرضه و فروش آثار هنری را ارائه دهیم.
وی افزود: اکسپو همیشه تأثیر گذار بوده و این بار هم همه هنرمندان با حضور و مشارکت فعالانه خود، ثابت کردند که بسیار راغب به همکاری هستند. این جریان می تواند هم بازار خرید و فروش آثار هنری را در ایران رونق دهد، هم چشم اندازی از موقعیت و جایگاه فعلی هنرهای ما را ترسیم کند و هم انگیزه و روحیه فعالیت بیشتر را در هنرمندان ما مضاعف کند.
این هنرمند، مهمترین کارکرد این نمایشگاه را پیوند جامعه با عکاسی و بردن عکس به میان مردم دانست و تأکید کرد: این اکسپو می‌تواند کارکردهای گوناگون عکاسی را در سطح عمومی باز تعریف کند و نقش مؤسسه صبا در مدیریت این حرکت ملی بسیار حساس و حیاتی است، که آن را به گونه‌ای حرفه‌ای و همچون دیگر اقداماتش با رویه‌ای پژوهشی و تخصصی دنبال کند.
وی با طرح ضرورت استمرار این حرکت و متوقف نشدن آن در اولین تجربه یاد آور شد: نمایشگاه فروش آثار باید به همه حوزه‌های دیگر هنرهای تجسمی نیز تعمیم یابد و هنرمندان ما را در هر رشته‌ای تحت حمایت خود قرار دهد.
فخرالدینی از عرضه چند اثر خود در این نمایشگاه خبر داد و گفت: پرتره مشهور استاد محمد حسین شهریار که از مشهورترین عکس‌های این استاد ادب ایران در سال‌های اخیر بوده، برای اولین بار در این نمایشگاه برای فروش عرضه خواهد شد.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست